هشدار رئیس پلیس فتا لرستان در خصوص پیامک‌های جعلی

رئیس پلیس فتا لرستان گفت: نهادهای دولتی از طریق شبکه‌های اجتماعی لینک ارسال نمی‌کنند، مردم مواظب شیادان باشند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از لرستان و به نقل از پایگاه خبری پلیس، حسین سپه‌وند با اشاره به شگردهای جدید کلاهبرداران در فضای مجازی اظهار کرد: در روزهای گذشته شاهد مراجعه قربانیان زیادی با داشتن مرجوعه قضائی به پلیس فتا هستیم که مورد هدف مجرمان اینترنتی قرار گرفته‌اند.

وی افزود: با توجه به تعطیلات ایام نوروز، شیادان فضای مجازی با شگردهای مختلف از جمله ارسال لینک آلوده به بهانه سهام عدالت، اینترنت رایگان و شکایت ثبت شده علیه آن‌ها در سامانه قوه قضائی، قربانیان خود را پیدا و آن‌ها را به سایت‌های جعلی هدایت و حساب آن‌ها را خالی می‌کنند.

رئیس پلیس فتا لرستان با تاکید بر کلیک نکردن روی لینک‌های ارسالی در شبکه‌های مجازی، خاطرنشان کرد: هیچکدام از سازمان‌ها و نهادهای دولتی درخواست‌های خود را در شبکه‌های اجتماعی ارسال نمی‌کنند؛ بنابراین مردم برای ثبت‌نام و پیگیری امور مربوطه به سامانه‌های مجاز که از منابع رسمی اعلام شده است مراجعه کنند تا قربانی سو استفاده این مجرمان قرار نگیرند.

سپه‌وند گفت: در صورت نیاز به مشاوره با کارشناسان پلیس فتا با شماره تلفن ۰۹۶۳۸۰ تماس حاصل نموده و موارد کلاهبرداری و مشکوک را با ما در میان بگذارید.

کد خبر 738552

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.