ارائه خدمت هلال‌احمر زنجان به بیش از ۱۵ هزار نفر در طرح نوروزی

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر زنجان گفت: بیش از ۱۵ هزار نفر از هموطنان در قالب طرح نوروزی از خدمات امدادی، بشردوستانه، آموزش، بخش‌های مختلف درمانی و داوطلبان بهره‌مند شدند.

حکمت هاشمی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در زنجان، اظهار کرد: ارائه خدمات در قالب این طرح نوروزی با شعار هم راه‌تان هستیم از بیست و چهارم اسفند سال گذشته در ۱۹ پایگاه امداد و نجات جاده‌ای، ۱۱ پست ثابت و سیار خدمات بشردوستانه و هفت پست ثابت آموزشی، درمانگاه، داروخانه و توانبخشی هلال احمر استان ارائه خدمات ویژه آغاز شده است.

وی افزود: از بیست و چهارم اسفند سال گذشته تا پایان سومین روز از فروردین سال‌جاری تیم‌های عملیاتی در ۱۸ عملیات امداد و نجات در قالب ۲۹ تیم ۷۶ نفره به هموطنان متأثر از حوادث خدمات ارائه داده‌اند.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان زنجان خاطرنشان کرد: نجات‌گران در این عملیات‌ها موفق به انتقال دو مصدوم به مراکز درمانی و رهاسازی یک مصدوم گرفتار در داخل خودرو شوند.

هاشمی اضافه کرد: با حضور ۳۱۹ نفر از اعضای جوانان دختر و پسر در ۱۱ پست ثابت و سیار استان، ۶۵۴۹ مسافر نوروزی از خدمات بشردوستانه بهره‌مند شدند.

وی تاکید کرد: ۸۲۷ نفر نیز در پویش بهرفت (بهبود رفتارهای ترافیکی) مشارکت و از این طرح حمایت کرده‌اند.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر زنجان تصریح کرد: اطلاعرسانی راجب نقاط حادثه‌خیز، پویش بهرفت، طرح یاس، تست فشار خون، پویش سبز، بهره‌مندی از فضای دوستدار کودک، خیمه نماز و غرفه فرهنگی، آموزش مهارت‌های ایمنی و کمک‌های اولیه از طرح‌های مختلف خدمات خدمات بشردوستانه و فعالیت تیم سحاب است.

هاشمی از برپایی هفت پست ثابت آموزشی در سطح استان در قالب طرح نوروزی خبر داد و تاکید کرد: توسط ۵۹ مربی داوطلب آموزشی ۷۴۹ مسافر نوروزی در ۹ روز گذشته (از بیست و چهارم اسفند تا سوم فروردین) از آموزش‌ها کمک‌های اولیه و آمادگی در برابر مخاطرات بهره‌مند شده‌اند.

وی با بیان اینکه درمانگاه، داروخانه در زنجان و مراکز توانبخشی در شهرهای زنجان، ابهر و طارم در تعطیلات نوروز خدمات ارائه می‌دهند، ادامه داد: از بیست و چهارم اسفند سال گذشته تا پایان روز گذشته جمعه، ۶۳۶۲ نفر از خدمات مختلف این واحدها بهره‌مند شده‌اند.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر زنجان با اشاره به فعالیت حوزه داوطلبان، گفت: در این حوزه نیز ۱۳۵۲ از هموطنان از طرح‌های مروجان سلامت، نیابت، غربالگری سلامت، پویش هلال رحمت، مرهم برای زائر، پویش بشردوستی با مشارکت و فعالیت داوطلبان بهره‌مند شده‌اند.

هاشمی افزود: از هموطنان درخواست می‌شود در صورت گرفتار شدن در سوانح و حوادث برای دریافت خدمات امدادی با شماره ۱۱۲ ندای امداد بدون محدودیت زمانی تماس برقرار کنند.

کد خبر 738517

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.