روستای سرخ ایران میزبان بیش از ۱۰۰۰ گردشگر داخلی و خارجی

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری نطنز گفت: ابیانه میزبان خیل عظیمی از گردشگران داخلی و خارجی تا سوم فروردین و در ایام نوروز باستانی شد.

حسین یزدانمهر در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در اصفهان، ضمن عرض تبریک به مناسبت فرا رسیدن عید نوروز و تقارن آن با ماه مبارک رمضان اظهار کرد: روستای سرخ ایران میزبان بیش از هزار گردشگر داخلی و خارجی است.

وی افزود: روستای تاریخی ابیانه یکی از نواحی خوش آب و هوا از توابع بخش مرکزی شهرستان نطنز در استان اصفهان است.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری نطنز خاطرنشان کرد: این روستا در ۳۸ کیلومتری شمال غربی نطنز و در دامنه کوه کرکس واقع شده است.

یزدانمهر تصریح کرد: ابیانه به لحاظ وجود آثار منحصربه‌فرد، معماری خشتی و پلکانی خانه‌ها و اماکن تاریخی از ادوار مختلف قبل از اسلام و قرون اولیه اسلامی جاذبه‌های فرهنگی، تاریخی، طبیعی و فولکوریک، هر ساله در ایام تعطیلات نوروزی پذیرای گردشگران و مسافرین زیادی است.

وی اضافه کرد: تمام تدابیر اقامتی و پذیرایی از چندین روز قبل به منظور رفاه حال مسافران نوروزی مهیا شده است.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری نطنز گفت: دو هتل، بوم‌گردی‌های سنتی، اقامتگاه‌ها و خانه‌های مسافر دارای ظرفیت اقامتی و پذیرایی به تعداد ۴۵۰ تخت با تمام امکانات در اختیار گردشگران و مسافرانی که از اقصی نقاط کشور به ابیانه مسافرت می‌کنند، قرار می‌گیرد.

کد خبر 738384

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.