رگبارهای بهاری و رعدوبرق آسمان اصفهان را در بر می‌گیرد

کارشناس اداره‌کل هواشناسی استان اصفهان با اشاره به افزایش ابر در نیمه جنوبی و غربی استان و بارش رگباری پراکنده بهاری گفت: از بعدازظهر روز یکشنبه رگبار و رعدوبرق در جنوب و غرب و احتمال تگرگ و وزش باد به نسبت شدید تا شدید در مناطق مستعد پیش‌بینی می‌شود.

مینا معتمدی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، درباره پیش‌بینی وضعیت جوی هوای استان اصفهان اظهار کرد: بررسی نقشه‌های هواشناسی بیانگر گذر امواج ناپایدار تا روز یکشنبه بر روی استان است.

وی افزود: بر این اساس به سبب نداشتن تغذیه رطوبتی، ناپایداری‌ها بیشتر به صورت وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود، امروز شرایط افزایش ابر در نیمه جنوبی و غربی استان و بارش رگباری پراکنده بهاری وجود دارد.

کارشناس اداره کل هواشناسی استان اصفهان ادامه داد: ابتدا در نواحی غربی و جنوبی افزایش ابر و در شب رگبار و رعدوبرق و در مناطق مستعد احتمال تگرگ و وزش باد به نسبت شدید تا شدید پیش‌بینی می‌شود.

وی گفت: وزش باد در نواحی شرقی استان شدت بیشتری داشته و با تندباد لحظه‌ای و خیزش گردوخاک همراه خواهد بود، این سامانه تا روز دوشنبه بر روی استان فعال خواهد بود.

معتمدی با بیان اینکه دمای هوا در ۲۴ ساعت آینده، در بیشتر مناطق استان تغییر محسوسی نخواهد داشت، افزود: بیشینه دمای هوای کلان‌شهر اصفهان در گرم‌ترین ساعات امروز به ۲۲ درجه سانتی‌گراد و کمینه آن بامداد فردا به چهار درجه سانتی‌گراد می‌رسد.

وی خاطرنشان کرد: خور و بیابانک با دمای ۲۷ سانتی‌گراد و بویین‌میاندشت با دمای ۲- درجه سانتی‌گراد به ترتیب گرم‌ترین و سردترین مناطق استان اصفهان هستند.

کد خبر 738357

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.