دستگاه‌ها مسیر مشارکت مردم در امور اقتصادی را سهل کنند

امام جمعه کرمانشاه درخصوص شعار سال گفت: راه‌حل جهش تولید این است که مردم را در امر اقتصاد مشارکت دهیم، این مشارکت درصورتی محقق می‌شود که دستگاه‌ها موانعی که بر سر راه تولید است و قوانینی که اجرای غلط آن‌ها باعث فلج کردن تولید در استان می‌شود را سهل کنند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمانشاه، حجت‌الاسلام حبیب‌اله غفوری امروز _جمعه، سوم فروردین_ در اولین خطبه نماز جمعه سال ضمن دعوت خود و دیگران و همه بندگان صالح خداوند به رعایت تقوا، به خطبه‌های هفته گذشته اشاره کرد و اظهار کرد: در این ماه به انس با قرآن و عبادات توصیه شده است. معرفی ماه مبارک رمضان توسط خداوند متعال به نزول قرآن کریم است و همه این عظمت ناشی از عظمت قرآن کریم که کلام خداوند متعال است.

وی با تصریح این‌که قرآن هدایت‌کننده‌ای است که هیچ‌وقت گمراه نمی‌کند و همیشه هدایتش به صراط مستقیم است، افزود: سخنگویی است که غیر از راستی نمی‌گوید و هیچ‌گاه دروغ نمی‌گوید.

امام جمعه کرمانشاه گفت: کسی با قرآن مجالست نمی‌کند و انس نمی‌گیرد مگر این‌که وقتی از کنار قرآن و هم‌نشینی قرآن برمی‌خیزد، چیزهایی به او اضافه‌شده و چیزهایی از او کم می‌شود؛ آنچه به او اضافه می‌شود نور هدایت است و آنچه از او کم می‌شود، آن کوردلی است که قبل از این‌که با قرآن آشنا شود در او وجود دارد؛ انسان قبل از آشنایی با قرآن نیازمند محض بود و بعد از انس با قرآن بی‌نیاز می‌شود از مطالب غیر دیگران و آنچه نیاز هست برای تعالی انسان می‌تواند از قرآن برداشت کند.

وی در خطبه دوم اشاره‌ای به خطبه شعبانیه داشت و مطرح کرد: در خطبه شعبانیه که توسط پیامبر (ص) جهت معرفی برکات ماه شعبان و فرصت‌های خوب در ماه مبارک رمضان ایراد شده است، حضرت رسول (ص) در پاسخ به این سوال امیرالمؤمنین (ع) که گفتند با فضیلت‌ترین اعمال در این ماه چه‌کاری است، فرمودند دوری از حرام خدا بافضیلت‌ترین کار در این ماه است، یعنی انسان از بداخلاقی‌ها، پلیدی‌ها و فسادها دور باشد.

غفوری از برگزاری مراسم هنجارشکن به بهانه نوروز انتقاد کرد.

امام جمعه کرمانشاه درخصوص شعار سال اضافه کرد: راه‌حل جهش تولید این است که مردم را در امر اقتصاد مشارکت دهیم، این مشارکت درصورتی محقق می‌شود که دستگاه‌ها موانعی که بر سر راه تولید است و قوانینی که اجرای غلط آن‌ها باعث فلج کردن تولید در استان می‌شود را سهل کنند.

وی در خصوص تحقق این شعار خطاب به مسئولان تأکید کرد: درخواست داریم که مسئولان مشوق تولیدکنندگان در امر تولید باشند و اگر تولیدکننده‌ای از این به بعد به بنده مراجعه کند و از مانع‌تراشی بعضی از دستگاه‌ها و بعضی اشخاص در برخی از دستگاه‌ها گلایه کند، موانع را به جامعه معرفی خواهم کرد؛ با تلاش مسئولان آمار بیکاری تک‌رقمی شده است، اما کافی نیست و این رقم باید به صفر نزدیک شود.

وی ضمن اشاره به سالروز ولادت باسعادت امام حسن مجتبی (ع) گفت: این روز به نام اکرام و تکریم خیرین نام‌گذاری شده است، در این ایام توانگران جامعه به تأسی از امام مجتبی (ع) به فکر مستمندان و نیازمندان جامعه باشند.

کد خبر 738352

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.