اقتصاد و فرهنگ دو موضوع مهم و مرتبط است

امام جمعه موقت شهرستان نایین گفت: جنگی که دشمن آغاز کرده، جنگ اقتصادی است و نباید از جنگ فرهنگی غفلت کرد زیرا این دو حوزه با یکدیگر مرتبط است و آموزه‌های دینی نیز در اقتصاد نقش دارند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از اصفهان، حجت‌الاسلام امیر شفیعی ظهر امروز _جمعه سوم فروردین_ در اولین نماز جمعه سال ۱۴۰۳ با اشاره به نامگذاری سال توسط مقام معظم رهبری، اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب امسال را به عنوان سال ((جهش تولید با مشارکت مردم)) نامگذاری کردند و امسال نیز مانند سال‌های گذشته، شعار در حوزه اقتصادی است.

وی افزود: حضرت آقا در چندین سال که به رهبری رسیدند، حوزه اقتصادی را مورد توجه قرار دادند و این اواخر به صورت مستقیم شعارها را اقتصادی قرار دادند.

امام جمعه موقت شهرستان نائین خاطرنشان کرد: جنگی که دشمن آغاز کرده، جنگ اقتصادی است و نباید از جنگ فرهنگی غفلت کرد و بحث تهاجم فرهنگی و شبیخون فرهنگی توسط رهبر انقلاب در اوایل دهه ۷۰ مطرح شد.

شفیعی تاکید کرد: بحث اقتصاد بی ارتباط با بحث فرهنگ نیست و فرهنگ مردم زمانی ضربه می‌خورد که اقتصادشان ضربه بخورد؛ گاهی ما باید از جهات فرهنگی، اقتصاد را تقویت کنیم و این دو حوزه لازم و ملزوم یکدیگر هستند و وقتی در آموزه‌های دین وارد شوید، آموزه‌هایی مانند انفاق، قناعت، مساعدت به یکدیگر و انصاف در بحث اقتصاد نقش دارند.

وی با بیان اینکه مردم به آموزه‌های دینی نامبرده شده توجه دارند، اضافه کرد: باید انصافی که دین می‌گوید در کسب، معاملات، خرید و فروش میان مردم وجود داشته باشد و در بعضی از این عرصه‌ها ضعف وجود دارد و این باعث افزایش مشکلات اقتصادی می‌شود.

امام جمعه موقت شهرستان نائین ادامه داد: بحث دین، فرهنگ و اقتصاد با یکدیگر در ارتباط است اما این نیست که بگوییم اگر فقط اقتصاد درست شد، همه موارد درست می‌شود.

شفیعی افزود: در مقابل دشمن باید خودمان را قوی کنیم و یکی از عرصه‌های مهم، عرصه اقتصادی است تا ما نیازی به کشورهای دیگر نداشته باشیم و اگر به شعارهای سال از رهبر انقلاب در سال‌های گذشته توجه می‌شد، مشکلات کمتری را امروز شاهد بودیم.

وی با اشاره به سالی که گذشت خاطرنشان کرد: سالی که گذشت حوادث تلخ و شیرین بسیاری داشت که حضور گسترده مردم در انتخابات و راهپیمایی ۲۲ بهمن از آن رویدادهای شیرین بود.

امام جمعه موقت شهرستان نائین ادامه داد: نتیجه انتخابات، انتخاب مردم بود که مورد احترام است و بعد از بحث رقابت‌ها، نوبت همکاری و رفاقت‌ها است و به فرموده رهبر انقلاب، مردم و مسئولان باید با یکدیگر همدل باشند تا به ایران آباد دست پیدا کنیم.

شفیعی گفت: از حوادث بسیار تلخی که از سال‌ها است آن را مشاهده می‌کنیم، ظلمی است که به مردم غزه تحمیل می‌شود و طی یکسال اخیر نفرت مردم دنیا از آمریکا و اسرائیل بیشتر شده است.

کد خبر 738348

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.