مسئولان باید بستر مشارکت مردم برای جهش تولید را فراهم کنند

نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی با اشاره به شعار سال که با عنوان «جهش تولید با مشارکت مردم» نامگذاری شده است گفت: مسئولان باید بستر مشارکت مردم برای جهش تولید را فراهم کنند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از مرکزی، آیت‌الله قربانعلی دری نجف‌آبادی امروز _ جمعه سوم فروردین_ در خطبه‌های نماز جمعه اراک اظهار کرد: بیانات رهبری در حقیقت سیاستگذاری برای کشور محسوب می‌شود بنابراین دولت باید برای اجرای این سیاست‌ها، راهکاری بیندیشد تا سرمایه مردمی را به سمت تولید هدایت کند.

وی افزود: تحقق جهش قابل توجه در تولید کشور مستلزم فراهم شدن ملزومات و بسترهایی است که باید مد نظر مسؤولان نهادهای مختلف و سیاست گذاران قرار گیرد.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی تصریح کرد: مسئولان باید بستر مشارکت مردم برای جهش تولید را فراهم کنند.

آیت الله دری نجف آبادی با اشاره به اینکه مخاطب رهبر معظم انقلاب اسلامی در شعار سال جدید، آحاد ملت است، خاطرنشان کرد: موضوع شعار سال و توصیه‌های حکیمانه مقام معظم رهبری برای جهش تولید با مشارکت مردم از اهم امور است.

وی ادامه داد: در تحقق شعار همگان مسئول هستند و بخشی از این مسئولیت بر عهده مجلس، دولت، قوه قضائیه، نیروهای مسلح و بانک‌ها است.

امام جمعه اراک با بیان اینکه تمام افراد جامعه باید وظیفه خود را به خوبی انجام دهند، گفت: آحاد مردم باید بدانند گره مشکل اقتصادی کشور تولید است و کشور با رشد تولید توسعه می‌یابد.

آیت‌الله دری‌نجف‌آبادی اضافه کرد: کشورهایی که اقتصاد و تولید را به مردم واگذار کردند، موفق شده‌اند، با عزم همگانی می‌توانیم ۱۰۰ میلیارد دلار صادرات غیرنفتی در دنیا داشته باشیم.

وی با بیان اینکه باید برای توسعه صادرات برنامه‌ریزی جدی انجام شود، تاکید کرد: برای هدایت سرمایه مردم به بخش تولید، باید اعتماد عمومی جذب شود، بستری دقیق فراهم شده و بازگشت سود مردم تضمین شود.

نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی اضافه کرد: برای توسعه صادرات باید ارتباط با کشورهای همسایه مانند عراق قوی‌تر شود.

آیت‌الله دری‌نجف‌آبادی با اشاره به ظرفیت کشور در بخش کشاورزی اظهار کرد: موضوع آفت‌زدایی در محصولات کشاورزی به عنوان واجب‌ترین امور باید مورد توجه قرار گیرد چراکه هرگونه سهل‌انگاری موجب آسیب به کشور می‌شود.

وی ادامه داد: استان مرکزی ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های خوبی در بخش‌های صنعت، معدن و کشاورزی دارد که باید مورد توجه همگان برای تحقق شعار سال قرار گیرد.

امام جمعه اراک با بیان اینکه تنبلی، سربار جامعه بودن و دست در جیب دیگران کردن حرام است، گفت: باید با اختلاس، فساد و دزدی در کشور مقابله جدی شود.

آیت‌الله دری‌نجف‌آبادی افزود: با توجه به نزدیک بودن ۱۵ ماه مبارک رمضان، سالروز میلاد امام حسن مجتبی (ع)، باید فرهنگ احسان و نیکوکاری ترویج و به ایتام، بیماران، نیازمندان توجه ویژه‌ای داشته باشیم.

کد خبر 738338

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.