پرندگان در پارک کوهستانی صفه صاحبخانه شدند

رئیس ستاد دائمی خدمات سفر منطقه ۵ شهرداری اصفهان گفت: در ادامه برنامه نصب «نست باکس» (لانه پرندگان) در پارک کوهستانی صفه به‌عنوان پارک دوستدار پرندگان، در روزهای آغازین سال جدید، با همکاری انجمن حفاظت پرندگان آوای بوم حدود ۲۰ عدد نست باکس برای آشیانه‌سازی و زادآوری پرندگان در این مجموعه نصب شد.

حسین کارگر در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با بیان اینکه شهرداری منطقه ۵ اصفهان علاوه بر انجام اقداماتی همچون رفت و روب و ارائه خدمات به شهروندان، وظایف دیگری را مدنظر قرار داده است، اظهار کرد: بر این باور هستیم باید شهر را به گونه‌ای مدیریت کنیم که شرایط زیست انسان‌ها و حیواناتی که ضرر و زیانی برای شهروندان ندارند، فراهم شود.

پرندگان در پارک کوهستانی صفه صاحبخانه شدند

وی با بیان اینکه در سال‌های اخیر با توجه به تغییر زندگی انسان‌ها شاید کمتر صدای پرندگان در شهر شنیده می‌شود، افزود: در گذشته بیشتر افراد با صدای پرندگان از خواب بیدار می‌شدند، اما با گسترش شهرنشینی و اتفاقات زیادی که در شهرها رخ داده، دیگر شاهد جمعیت زیادی از این پرندگان در شهر نیستیم.

رئیس ستاد دائمی خدمات سفر منطقه ۵ شهرداری اصفهان خاطرنشان کرد: در ادامه برنامه نصب «نست باکس» (لانه پرندگان) در پارک کوهستانی صفه به‌عنوان پارک دوستدار پرندگان، در روزهای آغازین بهار طبیعت و فعالیت پرندگان، با همکاری انجمن حفاظت پرندگان آوای بوم حدود ۲۰ عدد نست باکس برای آشیانه‌سازی و زادآوری پرندگان در این مجموعه نصب شد.

پرندگان در پارک کوهستانی صفه صاحبخانه شدند

کارگر اضافه کرد: نست باکس جعبه‌ای است که با هدف جذب پرندگان برای لانه‌سازی، نزدیکی پرندگان به انسان‌ها و افزایش فرهنگ پرنده‌دوستی در مکان‌های مناسب نصب می‌شود.

کد خبر 738319

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.