رشد ۱۷ درصدی سفرهای نوروزی در جاده‌های استان قزوین

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان قزوین از افزایش ۱۷ درصدی تردد و سفر در مسیرهای مواصلاتی برون‌شهری این استان در نوروز ۱۴۰۳ خبر داد.

جواد حق‌لطفی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در قزوین از افزایش تردد در ایام نوروز خبر داد و اظهار کرد: از آغاز اجرای طرح ترافیک نوروزی یعنی از بیست‌وچهارم اسفند سال ۱۴۰۲ تا دوم فروردین ۱۴۰۳ حدود ۹ میلیون تردد در محورهای مواصلاتی استان قزوین به ثبت رسیده که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۱۷ درصد رشد داشته است.

وی با اشاره به فوت پنج نفر در حوادث جاده‌ای استان قزوین طی هشت‌روز اجرای طرح ترافیک نوروزی افزود: با این حال میزان فوتی‌های سوانح جاده‌ای ما نسبت به سال گذشته ۱۷ درصد کاهش پیدا کرده است.

دبیر کمیسیون ایمنی راه‌های استان قزوین از کاهش ۱۰ درصدی تصادفات خسارتی (منجر به خسارت) خبر داد و خاطرنشان کرد: در استان قزوین با همراهی پلیس راه ۳۰ نقطه حادثه‌خیز شناسایی کردیم که در همه این نقاط گروه‌های جهادی همیار پلیس استقرار یافته‌اند.

حق‌لطفی ادامه داد: حضور اثرگذار گروه‌های جهادی و اصلاح هندسی بعضی از نقاط پرحادثه استان قزوین در طول سه سال اخیر تا حدودی میزان تصادفات جاده‌ای استان قزوین را کاهش داده که این روند استمرار خواهد داشت.

وی گفت: استان قزوین جزو سه استان با بیشترین تردد و مسافرت‌های جاده‌ای در ایام نوروز ۱۴۰۳ محسوب می‌شود و به همین خاطر باید با نگاه و بودجه‌های ملی نسبت به ایمن‌سازی بیشتر جاده‌های و مسیرهای مواصلاتی این استان اقدام کرد.

کد خبر 738312

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.