هیچ دولتی بدون مشارکت مردم نمی‌تواند اقتصاد کشورش را سامان دهد

امام جمعه بادرود گفت: مردم باید به مسئله تولید ورود جدی داشته باشند و موانع حضور مردم نیز رفع شود، هیچ دولتی بدون مشارکت مردم نمی‌تواند اقتصاد کشورش را سامان دهد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از اصفهان، حجت الاسلام علی اصغر عقیلی در اولین خطبه نماز جمعه بادرود در سال جدید که در صحن مطهر آستان مقدس آقاعلی عباس (ع) برگزار شد، ضمن تبریک سال نو با اشاره به شعار سال جهش تولید با مشارکت مردم، اظهار کرد: در خصوص تحقق این شعار هم مسئولان امر و هم متولیان تولید و تولیدکنندگان و هم مردم باید پای کار باشند، لازم است با سیاست‌گذاری‌های درست و ریل‌گذاری‌ها زمینه تحقق فرمایش امام امت و شعار سال را فراهم کنیم.

وی افزود: مردم باید به مسئله تولید ورود جدی داشته باشند و موانع حضور آن‌ها رفع شود، اقتصاد باید، مردم پایه باشد و هیچ دولتی بدون مشارکت مردم نمی‌تواند اقتصاد کشورش را سامان دهد.

امام جمعه بادرود خاطرنشان کرد: مردم پایه و اساس در جمهوری اسلامی هستند و به همین خاطر است که همواره مشارکت اجتماعی، سیاسی، فرهنگی مردم مورد تاکید بوده و در شعار سال نیز به مشارکت اقتصادی آن‌ها تاکید شده است.

عقیلی تاکید کرد: سیاست راهبردی دشمن نبودن مردم در صحنه سیاست، فرهنگ و اقتصاد است، چراکه هرکجا مردم وارد شدند پیروزی و پیشرفت بوده است و در مسئله اقتصاد نیز اگر از توانایی و ظرفیت مردم استفاده شود، وضعیت معیشت آن‌ها بهتر خواهد شد.

وی ادامه داد: دولت، مجلس و قوه قضائیه نیز باید به نقش حمایتی، تقنینی و نظارتی خود عمل کنند.

وی ضمن گرامیداشت وفات جان‌سوز حضرت خدیجه و نقش وی در پیشرفت اسلام گفت: ثروتمندان از این بانو الگو بگیرند و از ثروت و سرمایه خود برای نشر معارف دینی و انجام امور عام‌المنفعه و خدمت به مردم و بناهای خیر بهره گیرند.

امام جمعه بادرود ادامه داد: سال ۱۴۰۳ دوبار میلاد امام حسن (ع) مزیّن است و به امید خدا در سال جدید به احسان و کرم آن حضرت سال پر خیر و برکتی باشد و باید آن را به فال نیک بگیریم.

عقیلی اضافه کرد: با تأسی به سیره امام حسن مجتبی (ع) در دستگیری از نیازمندان غفلت نکنیم و از خیران که از نیازمندان و ایتام دستگیری می‌کنند نیز قدردانی می‌کنیم.

وی گفت: در ماه رمضان شیطان در غُل و زنجیر و درهای بهشت باز و درهای جهنم بسته است، باران رحمت و مغفرت الهی می‌بارد اما هوای نفس آزاد است و انسان را به گناه و معصیت دعوت می‌کند.

امام جمعه بادرود افزود: ابلیس و شیطان شاگرد نَفْس هستند و تنها راه نجات از هوای نفس پناه بردن به خدا است.

کد خبر 738305

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.