اشتغال فارغ‌التحصیلان چهارمحال‌ و بختیاری رشد جدی خواهد کرد

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری چهارمحال‌وبختیاری گفت: سال آینده برای اولین‌بار و با توجه به برنامه‌ریزی که وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی انجام داده است، اشتغال فارغ التحصیلان رشد جدی خواهد داشت.

محمد کاظم منزوی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در چهارمحال‌وبختیاری با بیان اینکه طی دو سال اخیر نرخ بیکاری در استان کاهش یافته است، اظهار کرد: نرخ بیکاری در استان نشان می‌دهد که به شدت در بعضی مشاغل به ویژه شغل‌هایی همچون مرغداری و گاوداری، حتی بعضی از کارخانه‌ها که کد رشته‌های آن‌ها مهارتی هستند، درخواست اشتغال وجود دارد اما با مشکل مواجه هستند و نمی‌توانند کارگر جذب کنند.

وی افزود: تصور می‌شد به خاطر نوع حقوق با این مشکل مواجه هستند، اما مطالعه صورت گرفته نشان می‌دهد که به این نوع کد رشته‌ها همچون سرایداری‌، برداشت و نگهداری و کاشت در بخش کشاورزی نسبت به کار اداری حقوق بیشتری تعلق می‌گیرد، اما هیچ توجهی به این بخش از سوی شاغلان نمی‌شود و افراد بیشتر تمایل دارند در مشاغل خاص و کم زحمت مشغول شوند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری چهارمحال‌وبختیاری ادامه داد: یکی از مشکلاتی که در حوزه اشتغال امسال وجود داشت، این بود که به اجبار از استان‌های دیگر برای این کد رشته‌ها کارگر جذب شد.

منزوی تاکید کرد: در سال پیش‌رو برای اولین‌بار و با توجه به برنامه‌ریزی که وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی انجام داد، اشتغال فارغ‌التحصیلان رشد جدی خواهد داشت.

کد خبر 738292

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.