۴ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۴:۱۴
درخت سال ۲۰۲۴ اروپا معرفی شد

راش ۲۰۰ ساله لهستان تاج درخت برگزیده سال اروپا ۲۰۲۴ را بر سر گذاشت و به اصطلاح پادشاه امسال درختان اروپا شد.

به گزارش سرویس ترجمه خبرگزاری ایمنا، جایزه درخت سال اروپا با انتخاب سالانه منحصربه‌فردترین و زیباترین درختان از سراسر قاره اروپا این امکان را برای ساکنان آن فراهم می‌آورد تا به حفظ محیط زیست بیشتر اهمیت دهند.

پادشاه درختان اروپا معرفی شد

جایزه درخت سال اروپا

جایزه درخت سال اروپا شامل گرد هم آوردن درختان با داستان‌های جالب از سراسر اروپا می‌شود. این مسابقه در سال ۲۰۱۱ آغاز شد و جایزه امسال آن به یک راش ۲۰۰ ساله در لهستان با نام مستعار «قلب باغ» تعلق گرفت. این درخت باشکوه، با تنه‌ای ضخیم غیرعادی، در قلب باغ گیاه‌شناسی دانشگاه وروتسواف لهستان قرار دارد و با ۳۹ هزار و ۱۵۸ رأی به این جایگاه رسیده است. این راش سومین درخت لهستانی است که برنده این مسابقه سالانه می‌شود.

پادشاه درختان اروپا معرفی شد

هدف اصلی این مسابقه ارتقای ارتباط بین جوامع محلی درختان و محیط‌زیست است و فرصتی برای حضور نمایندگان محلی به سطح اروپا فراهم می‌آورد. مراسم انتخاب درخت سال اروپا در سال جاری با حضور چندین نماینده پارلمان اروپا و مردمی از جوامع هر یک از درختان نامزد شده برگزار شد. امسال ۱۵ کشور در این مسابقه شرکت کردند و درختانی با تاریخ غنی، از زیتون باستانی گرفته تا درختی که برای صاف ماندن به کمک کمی نیاز دارد، به نمایش گذاشته شد. نایب قهرمانان این مسابقات موارد زیر هستند:

زیبای ناپایدار فرانسه

«راش گریان بایو» در فرانسه با ۲۴ هزار و ۸۰۷ رأی در جایگاه دوم قرار گرفت. این درخت ۱۶۰ ساله با سایبانی به طول ۴۰ متر برای ایستادن به یک ساختار حمایتی مصنوعی نیاز دارد، اما تلاش برای حفظ این زیبایی واقعی ارزشمند است.

پادشاه درختان اروپا معرفی شد

زیتون باستانی ایتالیا

«درخت زیتون هزار ساله لوراس» با ۱۳ هزار و ۹۳۳ رأی در رتبه سوم قرار دارد. این درخت بسیار قدیمی است و تخمین زده می‌شود برای سه تا چهار هزار سال است که در لوراس، یک شهر کوچک در ساردینیا قرار دارد و نماد واقعی انعطاف‌پذیری و تداوم است.

پادشاه درختان اروپا معرفی شد

چشم‌نواز واقعی پرتغال

«درخت کاملیا» پرتغال با ۱۳ هزار و ۵۰۸ رأی در جایگاه چهارم قرار دارد. این درخت که به زیبایی آراسته شده، در باغ‌های صد ساله ویلا مارگاریدی در شهر گیماراس نشسته است.

پادشاه درختان اروپا معرفی شد

طبیعت ماندگار جمهوری چک

«درخت گلابی» در وسط یک میدان از جمهوری چک با ۱۰ هزار و ۴۳۳ رأی در رتبه پنج لیست قرار دارد. شکل متمایز این درخت تحت‌تأثیر بادهای شدید غربی در منطقه قرار گرفته است.

پادشاه درختان اروپا معرفی شد

کد خبر 738246

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.