ورود پلیس البرز به پرونده ۳۰۰ میلیاردی اخلال در نظام اقتصادی

فرمانده انتظامی استان البرز گفت: با ورود پلیس امنیت اقتصادی به پرونده رفع تعهد ارزی یک شرکت داروسازی به ارزش ۳۰۰ میلیارد ریال، با همکاری مسئولان این شرکت و بانک متبوعه، تعهد ارزی مورد اشاره ایفا شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از البرز و به نقل از پایگاه پلیس سردار حمید هداوند، اظهار کرد: در پی ارجاع یک فقره پرونده اخلال در نظام اقتصادی کشور از طریق دریافت ارز و عدم ایفای تعهدات ارزی به ارزش بیش از ۳۰۰ میلیارد ریال به پلیس امنیت اقتصادی، تیمی ویژه از کارآگاهان این پلیس بررسی موضوع را در دستورکار خود قرار دادند.

وی افزود: در بررسی‌های اولیه مأموران مشخص شد که یک شرکت داروسازی در سال ۱۴۰۰ اقدام به دریافت ارز برای واردات مواد اولیه کرده و در تاریخ مقرر در خصوص رفع تعهد ارزی و پرداخت ریالی آن اقدامی نکرده است.

فرمانده انتظامی استان البرز خاطرنشان کرد: پس از بررسی‌های مقدماتی و جمع آوری مستندات متقن، مدیرعامل شرکت دریافت کننده ارز با هماهنگی مقام قضائی به پلیس امنیت اقتصادی دعوت و در خصوص موضوع تذکرات لازم داده شد.

هداوند تصریح کرد: در بررسی‌های تکمیلی مشخص شد که شرکت یادشده پس از ورود پلیس به موضوع نسبت به ایفای تعهدات ارزی خود به میزان بیش از ۳۰۰ میلیارد ریال اقدام کرده است.

وی گفت: پلیس امنیت اقتصادی با هدف برخورد با اخلالگران اقتصادی تشکیل شد و تلاش داریم با شناسایی کسانی که قصد ضربه زدن به نظام مالی کشور را دارند، برخورد قاطع با آن‌ها صورت گیرد.

کد خبر 738056

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.