اجرای فرایند برخط شناسنامه فنی ساختمان برای نخستین‌ بار در اصفهان

مدیرکل نظارت بر اجرای ضوابط شهرسازی شهرداری اصفهان گفت: فرایند برخط شناسنامه فنی ساختمان برای نخستین بار در کشور انجام شده است و راهبرد کلان شهرداری اصفهان در چارچوب خدمت‌رسانی و شفافیت، سرعت‌بخشی و غیرحضوری کردن فرایندها بوده است.

محمدجواد نیکبخت در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: شهرداری اصفهان در راستای اجرای قانون پیش‌فروش ساختمان مصوب سال ۸۹ مجلس شورای اسلامی و دستورالعمل ابلاغی سال ۹۵ وزارت کشور نسبت به راه‌اندازی سامانه صدور شناسنامه فنی ساختمان اقدام کرد.

وی افزود: با توجه به اینکه این فرایند در راستای اجرای راهبرد کلان دولت هوشمند و ارائه خدمات الکترونیک بوده است، مراجعه‌کنندگان می‌توانند به‌صورت برخط از طریق وبگاه my.sefahan.ir اقدام کنند، شهروندان می‌توانند درخواست خود را برای صدور شناسنامه فنی شهرداری ثبت کنند.

مدیرکل نظارت بر اجرای ضوابط شهرسازی شهرداری اصفهان با اشاره به فرایند صدور شناسنامه فنی گفت: برای هر واحد مسکونی به‌صورت جداگانه به درخواست مالک صادر خواهد شد و مالکان پس از ثبت فرم در سامانه باید اطلاعاتی که مهندسان طراح ساختمان درباره مشخصات فنی جزء به جزء ساختمان به‌ویژه همان واحد است را تأیید کنند.

نیکبخت با بیان اینکه پس از این مرحله مهندسان ناظر یا ناظر هماهنگ‌کننده ساختمان اطلاعات درج شده را با پرونده‌ای که پیش‌تر توسط شهرداری صادر شده تطبیق و تأیید می‌کنند، خاطرنشان کرد: در مرحله آخر شهرداری فرم را تأیید می‌کند و به‌عنوان تاییدیه شناسنامه فنی ساختمان به مالکان تحویل خواهد داد.

وی با بیان اینکه این فرایند برای نخستین بار در کشور انجام شده است و راهبرد کلان شهرداری اصفهان در چارچوب خدمت‌رسانی و شفافیت، سرعت‌بخشی و غیرحضوری کردن فرایندها بوده است، ادامه داد: امیدواریم راه‌اندازی این نوع فرایندها موجب شود که رضایت‌مندی شهروندان از شهرداری اصفهان روز به روز افزایش پیدا کند و بتوانیم نواقص را هرچه سریع‌تر برطرف کنیم تا به اهداف برسیم.

مدیرکل نظارت بر اجرای ضوابط شهرسازی شهرداری اصفهان با اشاره به تفاوت سامانه برخط با سامانه اصنو تصریح کرد: در این سامانه تمام خدمات صدور پروانه انجام می‌شود و به‌طور کامل الکترونیک است، شناسنامه فنی نیز یکی از بخش‌های جانبی سامانه اصنو در وبگاه my.sefahan.ir که گزینه‌های مورد نظر بارگذاری شده و خدمات این سامانه هم‌سو با سامانه اصنو است.

نیکبخت گفت: شهروندان می‌توانند از خدماتی که به‌صورت کلی در اپلیکیشن «اصفهان من» قرار دارد، در کمترین زمان و سرعت بیشتر استفاده کنند.

کد خبر 738011

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.