ذخایر خونی در چهارمحال‌وبختیاری خوب است/ ساعت کاری مراکز انتقال خون در ایام نوروز

مدیر کل انتقال خون چهارمحال و بختیاری گفت:در روزهای گذشته که ذخایر خونی ۵/۵ روز بود که به همت مردم، ذخایر خونی استان به ۷/۵ روز رسیده است و مشکلی برای تامین خون بیماران در سطح استان به وجود نیامد.

حسین هاشمی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در چهارمحال و بختیاری اظهار کرد: در روزهای گذشته به دلیل انجام بیشتر جراحی‌های مردم در پایان سال و بعضی مناسبت‌های سال از جمله ماه مبارک رمضان و شب عید ذخیره خون به ۵.۵ روز کاهش یافته بود، که به همت مردم ذخایر خونی استان به ۷.۵ روز رسیده است و در حال حاضر ذخایر خونی خوبی در استان وجود دارد.

وی با بیان اینکه همیشه در ماه مبارک رمضان به دلیل روزه دارید اهدا کنندگان خون ذخایر خونی کاهش پیدا می‌کند افزود: برای مدیریت این موضوع تیم‌های سیار و شیفت‌های بعد از افطار را فعال شدند.

مدیر کل انتقال خون چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: مرکز انتقال خون شهرکرد از ساعت ۷:۳۰ تا ۲۴:۰۰ فعال بوده تا افراد روزه دار بعد از افطار هم بتوانند برای اهدای خون اقدام کنند.

هاشمی اضافه کرد: در سال گذشته هیچ فرآورده خونی از سایر استان‌ها به وارد نشد و خون مورد نیاز هر ۹ مرکز درمانی موجود در استان توسط خود مردم استان تأمین شد؛ حتی خون‌ها مازاد بر مصرف بیماران استان برای جلوگیری از ضایعات به استان‌های دیگر نیز ارسال شد.

وی با اشاره به ساعت کاری مراکز انتقال خون، گفت: مراکز انتقال خون شهرکرد و بروجن از روز دوم فروردین از ساعت ۸:۰۰ تا ۱۳:۰۰ و از پنجم فروردین مرکز شهرکرد از ساعت ۷:۳۰ تا ۲۴:۰۰ فعال خواهند بود.

کد خبر 738009

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.