ورود سامانه بارشی به خوزستان از فردا

مدیرکل هواشناسی خوزستان گفت: سامانه بارشی نسبتاً ضعیفی از اوایل فردا از سمت جنوب غرب و غرب وارد استان می‌شود و تا اوایل شنبه در بیشتر نقاط استان سبب بارش‌های پراکنده گاهی همراه با رعدوبرق، وزش باد متوسط و مه گرفتگی پس از بارندگی در مناطق کوهستانی و جاده‌های مواصلاتی خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خوزستان محمدسبزه‌زاری _امروز پنج‌شنبه دوم فروردین_ در جمع رسانه‌ها اظهار کرد: بر اساس نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی طی امروز جو آرام و پایداری بر سطح استان حاکم است؛ بنابراین برای شهرهای جنوبی و صنعتی غبار صبحگاهی یا افزایش غلظت آلاینده‌ها و برای مناطق کوهستانی و جاده‌های مواصلاتی پدیده مه یا مه رقیق مورد انتظار است.

وی افزود: سامانه بارشی نسبتاً ضعیفی از اوایل فردا از سمت جنوب غرب و غرب وارد استان می‌شود و تا اوایل شنبه در اغلب نقاط استان سبب بارش‌های پراکنده گاهی همراه با رعدوبرق، وزش باد متوسط و مه گرفتگی بعد از بارندگی در مناطق کوهستانی و جاده‌های مواصلاتی خواهد شد.

مدیرکل هواشناسی خوزستان ادامه داد: شنبه جوِ استان پایدار خواهد بود و مجدد از اوایل یکشنبه سامانه بارشی فعّال و فراگیری از مرزهای غربی وارد استان خواهد شد و تا سه شنبه در کل استان سبب رگبار و رعدوبرق، وزش باد متوسط تا شدید، احتمال ریزش تگرگ، کاهش دما و بارش برف در ارتفاعات خواهد شد.

سبزه‌زاری تصریح کرد: بیشترین حجم و شدت بارش‌ها طی روز دوشنبه و در مناطق شرقی، شمالِ شرقی، شمالی، جنوبِ شرقی و مرکزی پیش بینی می‌شود، روند دما فردا کاهشی و شنبه افزایشی، سپس با ورود سامانه بارشی کاهش خواهد یافت، شمال خلیج نیز در زمان فعالیت هر دو سامانه مواج و همراه با رگبار و رعدوبرق خواهد بود.

وی اضافه کرد: در شبانه روز گذشته اهواز با ۲۵.۷ و ایذه با ۵.۲ درجه سانتیگراد به ترتیب گرم‌ترین و خنک‌ترین نقاط استان گزارش شده‌اند و کمینه دمای اهواز به ۱۴.۳ درجه سانتی‌گراد رسید.

کد خبر 738000

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.