۲ فروردین ۱۴۰۳ - ۰۹:۵۱
چرا فنلاند شادترین کشور جهان است؟

اسکاندیناوی به طور کلی شادترین منطقه جهانی است و فنلاند برای هفتمین سال پیاپی عنوان شادترین کشور جهان را حفظ کرد.

به گزارش سرویس ترجمه خبرگزاری ایمنا، گزارش شادی جهانی ۲۰۲۴ منتشر شد و بار دیگر فنلاند در صدر قرار گرفت. این هفتمین سال متوالی است که این کشور نوردیک، این مقام را به علت شهروندان شاد و راضی از زندگی خود به دست می‌آورد.

از سال ۲۰۱۲ تاکنون گزارش سازمان ملل به طور منظم در ۲۰ مارس، به مناسبت روز جهانی شادی، منتشر می‌شود. با نگاهی به پنج رتبه برتر که بخشی از گزارش سالانه را تشکیل می‌دهد، مشخص می‌شود که اسکاندیناوی به عنوان یک منطقه جهانی، جایگاه خود را به عنوان یک مکان خوشحال‌کننده حتی بیشتر از سال قبل تأیید کرده است. دانمارک (دوم)، ایسلند (سوم) و سوئد (چهارم) همگی در این لیست معتبر حضور دارند و نروژ (هفتم) هم در این بین خیلی عقب نیست.

راهکار فنلاند برای خوشبختی چیست؟

این گزارش، شش متغیر تولید ناخالص داخلی سرانه، حمایت اجتماعی، امید به زندگی سالم، آزادی، سخاوت و درک فساد را به عنوان مؤلفه‌های تأثیرگذار معرفی کرده است.

بررسی‌ها نشان می‌دهد که فنلاند در همه این موارد بسیار حرفه‌ای عمل کرده است، مانند بازگرداندن کیف پول‌هایی که در خیابان انداخته شده است، افرادی که هر روز به یکدیگر کمک می‌کنند، فرصت‌های بهداشتی و آموزشی با کیفیت بسیار بالا و فراگیر جهانی.

چرا فنلاند شادترین کشور جهان است؟

گزارش شادی جهانی بر اساس نظرسنجی‌هایی است که از پاسخ‌دهندگان می‌خواهد به زندگی فعلی خود در مقیاسی بین ۰ تا ۱۰ امتیاز دهند؛ نمره ۱۰ برای بهترین زندگی ممکن و صفر برای بدترین. این رتبه‌بندی بر اساس میانگین پاسخ‌ها در سه سال گذشته است.

فنلاند با امتیاز ۷.۷۴۱ در جایگاه اول این فهرست قرار گرفت. به گفته فرانک مارتلا، فیلسوف فنلاندی و پژوهشگر روانشناسی، مردم فنلاند خوشحال هستند زیرا حس اجتماعی و خویشاوندی قوی دارند، کارهای خوبی برای دیگران انجام می‌دهند و هدف روشنی برای زندگی خود دارند. فنلاند کشوری است که در واقع کمترین افراد ناراضی را در جهان دارد.

بر اساس شاخص زندگی بهتر سازمان همکاری اقتصادی و توسعه (OECD)، فنلاند در آموزش، تعادل بین کار و زندگی، کیفیت محیط، ارتباطات اجتماعی، ایمنی و رضایت از زندگی از متوسط کشور برتر است. میانگین امید به زندگی در فنلاند حدود ۸۲ سال است که برای زنان ۸۵ سال و برای مردان ۷۹ سال است.

احساس قوی مردم فنلاند از جامعه بیشتر توسط شاخص زندگی بهتر OECD ثابت شده است، که بیان می‌کند که ۹۶ درصد از مردم معتقدند کسی را می‌شناسند که می‌توانند در زمان نیاز به او اعتماد کنند.

کد خبر 737968

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.