تهیه نقشه‌راه کربن‌زدایی صنعتی در شهر بریتانیایی

آکسفورد بریتانیا برای دست‌یابی به هدف کربن‌صفر خالص تا سال ۲۰۴۰ باید تقاضای انرژی صنعتی خود را تا ۴۵ درصد کاهش دهد و ۵۰ درصد از فرآیندهای صنعتی را برقی‌سازی کند.

به گزارش سرویس ترجمه خبرگزاری ایمنا، شهر آکسفورد در بریتانیا در حال توسعه یک نقشه‌راه است که نشان می‌دهد چگونه صنعت می‌تواند مطابق با بلندپروازی‌های کربن‌صفر خالص شهر رفتار کند و کربن‌زدایی شود. این شهر تاکنون در حرکت به‌سوی هدف خود برای کربن‌صفر شدن تا سال ۲۰۴۰ پیشرفت خوبی داشته است‌، با این حال مقابله با انتشارهای صنعتی که تولید یک‌پنجم از گازهای گلخانه‌ای شهر را برعهده دارد، نیازمند اقدامات خاص صنعتی است و یک چالش خواهد بود.

هدف کربن‌صفر خالص آکسفورد

هدف آکسفورد این است که تا سال ۲۰۴۰، یعنی ۱۰ سال زودتر از مهلت قانونی تعیین‌شده توسط دولت، به انتشار کربن‌صفر خالص در کل شهر دست پیدا کند. به‌طور کلی حدود یک‌پنجم (۱۷ درصد) از انتشار گازهای گلخانه‌ای آکسفورد مربوط به صنعت است و ۶۶ درصد از فرآیندهای صنعتی این شهر با گاز ایجاد می‌شود. به این ترتیب برای دست‌یابی به هدف ۲۰۴۰، نیاز به کاهش ۴۵ درصدی تقاضای انرژی صنعتی و برقی‌سازی ۵۰ درصدی فرآیندهای صنعتی وجود دارد.

تهیه نقشه‌راه کربن‌زدایی صنعتی در شهر بریتانیایی

یکی از همکاری‌های شکل‌گرفته در این زمینه، دانشگاه‌ها، اتحادی‌های ملی بهداشت، شوراها، مشاغل بزرگ، آموزشگاه‌ها و سازمان‌های اجتماعی را گرد هم می‌آورد که متعهد به دستیابی به شهر صفر خالص تا سال ۲۰۴۰ است. این مشارکت نقشه‌راه و برنامه اقدام آکسفورد کربن‌صفر را ایجاد کرد که بخش‌های کلیدی و نقاط عطف برای شهر مورد نیاز برای دستیابی به صفر خالص را مشخص می‌کند.

بخش صنعت آکسفورد تأثیر و گستره جهانی دارد، اما از بیش از ۳۵۰ سایت صنعتی نسبتاً کوچک و متنوع در سطح شهر و چند سایت بزرگ‌تر تشکیل شده است. بنابراین نیازهای منحصربه‌فرد هر سایت باید در نظر گرفته شود.

یک کمک مالی ۲۶۵ هزار پوندی جریان طرح‌های کربن‌زدایی صنعتی محلی، نقشه راه اولیه کربن‌صفر آکسفورد را برای ایجاد نقشه‌راه و برنامه عملیاتی خاص صنعت گسترش می‌دهد. این بودجه شامل پیامدهای هزینه و نیازهای منابع در صنایع مختلف در آکسفورد خواهد بود و به حمایت از شورای شهر آکسفورد و شرکای آن کمک خواهد کرد. این بودجه به مجریان طرح امکان می‌دهد تا یک نقشه راه دقیق تهیه و به‌نحوی برنامه‌ریزی کنند تا کربن‌صفر خالص شدن کار را به شیوه‌ای منصفانه و مؤثر انجام دهد.

تهیه نقشه‌راه کربن‌زدایی صنعتی در شهر بریتانیایی

نقشه‌راه کربن‌زدایی صنعتی آکسفورد

تهیه یک نقشه‌راه استراتژیک کربن‌زدایی صنعتی به‌عنوان بهترین راه برای سازمان‌ها در راستای همکاری و اقدام جداگانه به‌منظور کربن‌زدایی صنعتی در آکسفورد که شامل تشکیل گروهی برای سازمان‌های صنعتی می‌شود که با همکاری یکدیگر برنامه اقدام را ارائه می‌کنند و توانایی سازمان‌ها را برای ارائه پروژه‌ها در این نقشه‌راه صنعتی به‌صورت محلی افزایش می‌دهند.

این پروژه اکنون در حال انجام است و تا دسامبر ۲۰۲۴ ادامه خواهد داشت. یک نظرسنجی در مورد فرآیندهای فعلی، تقاضای انرژی و برنامه‌های کربن‌زدایی یا یافتن اطلاعات بیشتر نیز به‌منظور بهبود آن انجام گرفته است.

تهیه نقشه‌راه کربن‌زدایی صنعتی در شهر بریتانیایی

کد خبر 737956

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.