تداوم بارش‌های بهاری در کشور / فعالیت سامانه بارشی تقویت می‌شود

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا با اشاره به تداوم بارش‌های بهاری در کشور، از تقویت سامانه بارشی طی روز دوشنبه خبر داد.

صادق ضیائیان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به آخرین وضعیت جوی در کشور اظهار کرد: امروز در بیشتر مناطق کشور جوی آرام حاکم و فعالیت سامانه بارشی محدود به شمال خراسان رضوی، خراسان شمالی و ارتفاعات البرز شرقی و مناطقی از شمال غرب خواهد بود.

وی افزود: روز جمعه با گذر موج از روی کشور در استان‌های واقع در جنوب غرب، جنوب، شمال غرب و غرب کشور، ارتفاعات البرز مرکزی شامل استان‌های قزوین، البرز و تهران، غرب کرمان و جنوب استان‌های یزد و اصفهان، رگبار باران، گاهی رعد و برق و وزش باد پیش‌بینی می‌شود.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا تصریح کرد: شنبه در شمال غرب، غرب، ارتفاعات البرز و شمال شرق کشور، بارش رخ خواهد داد و یکشنبه با ورود سامانه بارشی به کشور، در نوار غربی و بخش‌هایی از جنوب و مرکز کشور ابرناکی، بارش و وزش باد شدید انتظار می‌رود.

ضیائیان ادامه داد: این سامانه بارشی روز دوشنبه ضمن تقویت، به جز نوار شرقی کشور در سایر مناطق و فعال خواهد بود؛ امروز دریای خزر و طی دو روز آینده و از بعدازظهر یکشنبه و طی روز دوشنبه خلیج فارس مواج پیش‌بینی می‌شود.

خاطرنشان کرد: وضعیت کنونی آسمان اصفهان صاف گاهی وزش باد با بیشینه ۱۸ و کمینه ۴ سانتی‌گراد است و روز جمعه، صاف تا قسمتی ابری، از بعدازظهر افزایش ابر و وزش باد با بیشینه ۲۱ و کمینه ۵ درجه سانتی‌گراد پیش‌بینی می‌شود.

کد خبر 737955

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.