شهادت بیش از ۱۰۰ توزیع‌کننده غذا در غزه

دفتر اطلاع‌رسانی غزه اعلام کرد که ارتش اسرائیل بیش از ۱۰۰ نفر از نیروهایی را که در میان مردم غزه کمک‌های بشردوستانه توزیع می‌کردند، به شهادت رسانده است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، دفتر اطلاع‌رسانی غزه در بیانیه‌ای که بعدازظهر امروز (چهارشنبه)، آن را منتشر کرده، اعلام کرد ارتش اسرائیل طی یک هفته، ۸ کشتار جمعی در میان افرادی که به دنبال غذا بوده‌اند و کسانی که کمک‌های بشردوستانه در میان مردم غزه توزیع می‌کردند، انجام داده است.

طبق این بیانیه، تنها طی یک هفته بیش از ۱۰۰ نیروی خدمات‌رسان در غزه و افرادی که به دنبال غذا بوده‌اند، به شهادت رسیده‌اند و ده‌ها تن دیگر مجروح شده‌اند.

دفتر اطلاع رسانی غزه گفت کشتار جمعی افرادی که در زمینه توزیع کمک‌های بشردوستانه در غزه فعالیت داشتند، به این معناست که ارتش اسرائیل قصد دارد سیاست به گرسنگی کشاندن مردم غزه را نهادینه کند و قحطی را در سطح گسترده‌تری در این منطقه تشدید نماید.

این نهاد فلسطینی ضمن محکومیت اقدامات تروریستی و جنایت‌های مستمر ارتش اسرائیل، قویاً همراهی آمریکا و برخی از کشورهای غربی با تل‌آویو در این جنگ را محکوم نمود.

«جوزپ بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا نیز اخیراً در اظهاراتی گفت که ارتش اسرائیل از غذا به عنوان سلاح جنگی علیه مردم فلسطین استفاده می‌کند.

اظهاراتی که به‌سرعت با واکنش «یسرائیل کاتس» وزیر خارجه رژیم اسرائیل همراه شد و او از بورل خواست که دست از حمله به اسرائیل بردارد.

تاکنون حدود ۳۲ هزار فلسطینی در حملات ارتش اسرائیل به نوار غزه به شهادت رسیده‌اند.

مردم غزه تحت محاصره نیروهای اسرائیلی هستند و نیاز مبرمی به غذا و ملزومات پزشکی دارند.

کد خبر 737898

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.