تدوین برنامه سوم راهبردی عملیاتی شهرداری قم در سال ۱۴۰۳

معاون برنامه‌ریزی و سرمایه انسانی شهرداری قم گفت: فرایند تدوین برنامه سوم راهبردی عملیاتی شهرداری قم که در سال ۱۴۰۲ آغاز شده بود، در سال ۱۴۰۳ به اتمام خواهد رسید.

مجید محمد رضاخانی، در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در قم اظهار کرد: بودجه ۴۰۲ با مبلغ هشت هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان بر اساس برنامه راهبردی عملیاتی دوم شهرداری قم تدوین شده بود که بر اساس این بودجه در حوزه‌های مختلف، ماموریت‌هایی به شهرداری قم محول شد.

وی افزود: در آبان ماه سال ۱۴۰۲ فرایند اصلاح بودجه با توجه به میزان تحقق ردیف‌ها انجام شد و بودجه به مبلغ ۹ هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان افزایش پیدا کرد که طبیعتاً حجم فعالیت‌های شهرداری قم نیز افزایش پیدا کرده بود.

معاون برنامه‌ریزی و سرمایه انسانی شهرداری قم خاطرنشان کرد: بودجه سال گذشته شامل ۲۱ درصد هزینه جاری یعنی دو هزار میلیارد تومان بود که ۸۰۰ میلیارد تومان هزینه نگهداری شهر شد و هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان حقوق و دستمزد و دیگر مسائل هزینه‌های جاری را در بر می‌گرفت.

محمد رضاخانی با اشاره به اینکه در زمینه تحقق برنامه عمرانی سال ۱۴۰۲ سال پرباری بود گفت: در حوزه مأموریت‌های هشتگانه پروژه‌های مهمی تکمیل و آغاز شد.

وی با اشاره به عملکرد معاونت برنامه‌ریزی و سرمایه انسانی شهرداری قم در سال ۱۴۰۲ عنوان کرد: در بحث برنامه و بودجه نظارت و پایش برنامه میان مدت و کوتاه مدت سالیانه در دستورکار مجموعه است که با استفاده از ابزارهایی مانند کنترل پروژه، ارزیابی بودجه و ارزیابی استراتژیک انجام شد.

معاون برنامه‌ریزی و سرمایه انسانی شهرداری قم گفت: اثرات این پایش مستمر تحقق بالای ۸۵ درصد برنامه‌های تدوین شده به صورت فیزیکی است و در حوزه تحقق منابع نزدیک به ۱۰۰ درصد عملکرد مجموعه رقم خورده است.

محمد رضاخانی با اشاره به اینکه تدوین برنامه سوم عملیاتی شهرداری قم نیز در سال ۱۴۰۲ آغاز شد ادامه داد: این برنامه مربوط به سال ۱۴۰۵ تا ۱۴۰۹ شهرداری قم است.

وی تصریح کرد: برای تدوین برنامه سوم ابتدا باید باید وضعیت موجود شهر که نتیجه دو برنامه قبلی است بررسی شده و آسیب شناسی و مطالعات تطبیقی انجام شود.

معاون برنامه‌ریزی و سرمایه انسانی شهرداری قم با اشاره به تکمیل برنامه سوم راهبردی عملیاتی شهرداری قم در سال ۱۴۰۳ گفت: تلاش ما این است که برنامه با کیفیتی را تدوین کنیم تا نقشه راه خوبی برای طول سال‌های پیش رو مدیریت شهری باشد.

کد خبر 737895

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.