۸۰۰ جاذبه گردشگری در چهارمحال‌وبختیاری پذیرای مسافران نوروزی است

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری گفت: ۸۰۰ جاذبه گردشگری در سطح استان از جمله محوطه‌های تاریخی، بناها، قلعه‌ها و کانون‌های گردشگری پذیرای مسافران است.

علیرضا جیلان در گفت‌گو با خبرنگار ایمنا در چهارمحال‌وبختیاری، اظهار کرد: با توجه به موقعیت طبیعت گردی، تفرجگاه‌ها بکر و شرایط آب و هوایی خوب استان می‌تواند موجب افزایش حضور گردشگران نوروزی در استان شود.

وی افزود: پیش‌بینی می‌شود حضور گردشگران نوروزی نسبت به سال گذشته پنج درصد افزایش پیدا کند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان چهارمحال‌و بختیاری خاطرنشان کرد: در حال حاضر قلعه سورک و فرادنبه در حال مرمت و بازسازی است و به غیر این دو بنا، تمامی موزه‌ها، قلعه‌ها، بناهای تاریخی و تفرجگاه‌ها آماده پذیرش گردشگر است در بعضی از این بناها بازارچه‌هایی محلی و صنایع دستی نیز فعال برپا شده است.

جیلان عنوان کرد: ۸۰۰ جاذبه گردشگری در سطح استان شامل محوطه‌های تاریخی، بناها، قلعه‌ها و کانون‌های گردشگری پذیرای مسافران هستند.

وی تاکید کرد: انتظار می‌رود حضور مسافران و گردشگران از روز سوم و چهارم فروردین ماه و در تفرجگاه‌های شهرستان سامان و کوهرنگ بیشتر است‌، همچنین پیش بینی‌های لازم در این خصوص صورت گرفته و بخش‌خصوصی و دهیاری‌ها در این دو شهرستان آمادگی پذیرش میهمان‌ها هستند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گفت: ۴۰ نوروزگاه در ۴۰ ورودی استان تشکیل شده است و راهنمایان گردشگری و نیروهای خدمات‌رسان برای رفاه حال گردشگران حضور دارند.

وی اضافه کرد: با توجه به هم زمانی ماه مبارک رمضان و عید نوروز از مسافران تقاضا می‌شود حریم این ماه مبارک را رعایت و با توجه به پیش‌بینی بارندگی‌ها از اتراق در کنار رودخانه‌ها پرهیز کنند.

کد خبر 737842

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.