جذب سرمایه‌گذار زمینه‌ساز رونق گردشگری است

رئیس مرکز پژوهش‌های شورای اسلامی شهر اراک، جذب سرمایه‌گذار را فرصتی بی‌بدیل برای رونق گردشگری دانست و گفت: انتقال تجربه از افراد دارای تجربه و دانش بالاتر به سایر کارکنان در حوزه‌های مختلف ضروری است، چراکه از این طریق یک شبکه از نظر اندیشه و تجربه ایجاد خواهد شد و سبب ارتقای دانش فنی کارکنان می‌شود.

علی چگینی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در مرکزی، اظهار کرد: جذب سرمایه‌گذار و رونق صنعت گردشگری موجب رشد و رونق تولید و اشتغال می‌شود، از این‌رو باید بوروکراسی‌ها و موانع در مسیر جذب سرمایه‌گذاری و بخش خصوصی در اجرای پروژه‌های گردشگری برداشته شود.

وی با بیان اینکه ورود صنایع برای کمک به مدیریت شهری ضروری است، افزود: نباید تنها آلایندگی صنایع نصیب مردم شود، بلکه مدیران صنایع با حضور به‌موقع خود می‌توانند برای توسعه شهر راهگشا باشند.

رئیس مرکز پژوهش‌های شورای اسلامی شهر اراک با بیان اینکه جذب سرمایه‌گذار فرصتی بی‌بدیل برای رونق گردشگری است، خاطرنشان کرد: انتقال تجربه از افراد دارای تجربه و دانش بالاتر به سایر کارکنان در حوزه‌های مختلف ضروری است، چراکه از این طریق یک شبکه از نظر اندیشه و تجربه ایجاد و سبب ارتقای دانش فنی کارکنان می‌شود.

چگینی با تاکید بر اینکه هدف این طرح ارتقای حوزه منابع انسانی در خصوص موضوع جانشین‌پروری است، ادامه داد: موضوع طرح جامع مبلمان شهری نیز از دیگر مواردی است که به تصویب شورا رسیده است و امید می‌رود استانداردها و ضوابط کامل‌تری را در حوزه سیما و منظر و فضای سبز شهر داشته باشیم.

وی اضافه کرد: طرح جامع شهر اراک که سال ۱۳۹۹ به شهرداری ابلاغ شد، دارای اشکالات فراوانی بود و به دلیل نواقص و ایراداتی که در این طرح وجود داشت، شهروندان را دچار مشکلاتی کرد.

رئیس مرکز پژوهش‌های شورای اسلامی شهر اراک تصریح کرد: طرح جامع شهر اراک دارای ایراداتی از جمله طرح‌های ساخت و مشاغل فعال در حوزه صنعت ساختمان و رونق کسب و کار است و امید می‌رود با طرح پژوهشی که در راستای رفع مشکلات در حال انجام است، ایرادات را در این دوره رفع کنیم.

چگینی با بیان اینکه سرانه بودجه در سال برای شهروندان تقریباً ۹ میلیون تومان است، گفت: این سرانه در کلان‌شهرهای دیگر به مراتب بالاتر است؛ بنابراین اعتبار و بودجه شهر اراک با توجه به آنکه یک شهر صنعتی است، رتبه چهارم در جایگاه صنعت کشور را دارا است که شایسته مردم این شهر نیست.

وی افزود: برای ارتقای این مهم درآمد پایدار شهرداری باید از طریق سرمایه‌گذاری افزایش پیدا کند.

رئیس مرکز پژوهش‌های شورای اسلامی شهر اراک با بیان اینکه سرمایه وارد شده برای توسعه شهر می‌تواند بخشی از این کمبود را جبران کند، اظهار کرد: بودجه سال ۱۴۰۳ که باید توسعه و رونق را برای شهر به عمل آورد، تحقق نخواهد یافت و برای جبران آن باید به مبحث جذب سرمایه‌گذار توجه جدی کرد.

کد خبر 737704

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.