موزه تاریخ طبیعی و تکنولوژی دانشگاه شیراز بازگشایی شد

در آستانه فرا رسیدن سال نو موزه تاریخ طبیعی و تکنولوژی دانشگاه شیراز با حضور مسئولین کشوری و استانی بازگشایی شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از روابط‌عمومی دانشگاه شیراز، طی مراسمی با حضور رئیس دانشگاه شیراز، مدیرکل امور پایگاه‌های میراث ملی و جهانی، معاون هماهنگی امور زائرین و گردشگری استانداری فارس و مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان فارس و جمعی از مدیران دانشگاه و استان، موزه تاریخ طبیعی و تکنولوژی دانشگاه شیراز پس از نوسازی بخش‌هایی از آن، بازگشایی شد.

در این مراسم پرویز رستم زاده معاون اداری مالی و برنامه ریزی دانشگاه شیراز با بیان اینکه موزه تاریخ طبیعی و تکنولوژی دانشگاه شیراز در سال ۱۳۵۳ به همت مرحوم دکتر صدرالدین شریفی استاد دانشکده کشاورزی دانشگاه شیراز تأسیس شد و در سال ۱۳۵۹ به ساختمان کنونی آن با وسعتی در حدود ۱۰ هکتار انتقال یافته است، اظهار کرد: این موزه که از جاذبه‌های مهم شهر شیراز به شمار می‌رود به منظور بالا بردن سطح دانش عمومی درباره عالم خلقت و شناخت ارزش وجودی گیاهان، جانوران، کانی‌ها و سنگ‌ها در زندگی انسان و همچنین کمک به آموزش بهتر علوم و جبران کمبود آزمایشگاه‌های مراکز آموزشی تأسیس شده است.

وی افزود: برنامه‌ریزی برای نوسازی کامل آن، افزایش بخش‌ها و به‌روزرسانی تجهیزات این موزه از جمله اولویت‌های ما در دانشگاه شیراز است که نیاز به کمک مالی مسؤولان استان و کشور دارد.

معاون اداری مالی و برنامه ریزی دانشگاه شیراز تصریح کرد: بخش‌هایی از موزه تاریخ طبیعی و تکنولوژی، با اعتباری بالغ بر دو و نیم میلیارد تومان نوسازی شده است که بخشی از این اعتبار توسط شهرداری شیراز تأمین شده است و اینک پس از حدود دو ماه تعطیلی از آغازین روز سال ۱۴۰۳ پذیرای عموم علاقه مندان است.

رستم زاده با اشاره به اینکه ساختمان موزه تاریخ طبیعی دانشگاه شیراز در دو طبقه و مشتمل بر یک سالن مرکزی بزرگ گنبد مانند و ۳ بال جانبی است، اضافه کرد: این موزه به لحاظ وضعیت خاص معماری و رعایت نکات ایمنی یکی از موزه‌های شناخته شده است، اما با توجه به قدمت آن، نیاز به نوسازی اساسی‌تری دارد.

وی ادامه داد: بخش‌های جانورشناسی، گیاه‌شناسی، زمین‌شناسی، آناتومی، صنعت برق و مخابرات این موزه هم اکنون فعال است و بخش‌های نجوم، اقوام و هوا فضا نیز در دست تکمیل است که امیدواریم با تأمین اعتبار آن بتوانیم هرچه سریع‌تر آماده‌سازی و به جمع دیگر بخش‌های فعال موزه اضافه کنیم.

به گزارش ایمنا، موزه تاریخ طبیعی و تکنولوژی دانشگاه شیراز، همه‌روزه در ایام نوروز از ساعت ۸ تا ۱۹ پذیرای میهمانان نوروزی است.

کد خبر 737672

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.