اقدامات شهرداری منطقه ۲ خرم‌آباد برای میزبانی از گردشگران نوروزی

شهردار منطقه ۲ خرم‌آباد به تشریح اقدامات عمرانی و زیباسازی برای استقبال و پذیرایی از گردشگران نوروزی در این شهر پرداخت.

بهنام سلاحورزی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در لرستان با اشاره به رنگ‌آمیزی و گل‌آرایی و کاشت نهال در سطح محله‌های دوازده‌گانه شهرداری منطقه دو، اظهار کرد: در حوزه زیباسازی منطقه در ورودی شهر و هم‌چنین بلوار ۶۰ متری، پل آیت‌الله کمالوند و بلوار خضر اقداماتی مثل نور پردازی، لکه‌گیری آسفالت معابر و رنگ‌آمیزی و لکه‌گیری جداول صورت گرفته است.

وی افزود: نوروز سال‌جاری نیز مانند سال‌های گذشته، ستاد اسکان جهت رفاه حال مسافران در پارک نسترن ایجاد شده است، همچنین سالن ورزشی شهید حشمت‌الله بیرانوند را رفع نقص و آماده خدمات‌رسانی به مسافران کرده‌ایم.

شهردار منطقه ۲ خرم‌آباد ادامه داد: خدمات بهداشتی متنوعی از جمله بازسازی یا احداث سرویس‌های بهداشتی در مراکز پر تردد و شلوغ شهر انجام شده است که مهمانان نوروزی بتوانند مدت بیش‌تری در منطقه اسکان پیدا کنند.

سلاحورزی ضمن تشکر از تعامل اداره کل آموزش و پرورش با شهرداری بیان کرد: اداره آموزش و پرورش یک قطعه زمین را در محله کرگانه که کاربری مشخصی نداشت، در اختیار مردم قرار داد و شهرداری نیز با تسطیح و محوطه سازی آن مرکز بازی‌های بومی، محلی را با هدف جذب گردشگر در آن ایجادکردیم.

وی افزود: به مناسبت هفته درختکاری نیز در مسکن مهر و پارک اسدآبادی کاشت درخت و چمن را داشته‌ایم تا همچون سایر دستگاه‌های استان وظیفه خود را در راستای اهمیت به طبیعت و محیط زیست انجام داده باشیم.

سلاحورزی ادامه داد: با روکش آسفالت و ایجاد مبلمان شهری خیابان مازیار و خیابان طوسانی در محله اسدآبادی و هم‌چنین اتصال ۳۰ متری امیرکبیر به خیابان انقلاب به روان شدن بار ترافیکی این مناطق و هم‌چنین دسترسی آسان مسافران و مردم از طریق این خیابان‌ها به مراکز شهر کمک می‌شود.

شهردار منطقه ۲ خرم‌آباد خاطرنشان کرد: اتصال میدان ورزش به قبرستان فلک‌الدین در امتداد خیابان سلامت و هم‌چنین سنگ‌فرش پیاده‌روها و درختکاری در قبرستان خضر و فلک‌الد ین از جمله مهم‌ترین اقدامات شهرداری در سطح منطقه دو بوده است.

سلاحورزی با اشاره به اجرای سیستم روشنایی و نورپردازی پارک شهر، پارک معلم، پارک فلک‌الدین و ورودی شهر، افزود: در سال آینده جهت افزایش سرانه فضای سبز در پارک فلک‌الدین و کوی ارتش اقدامات متنوعی از جمله احداث بوستان‌ها و پارک‌ها را در برنامه داریم که علاوه بر بهبودی شرایط زیست محیطی، توسعه سرانه فضای سبز را نیز به دنبال خواهد داشت.

وی اضافه کرد: در سال آینده طرح بازسازی و احیای پارک‌های فرسوده مانند پارک معلم، ایثار و پارک پرستار و هم‌چنین پارک مطهری را داریم که با نورپردازی و اصلاح پیاده‌روها و هم‌چنین آسفالت معابر و کاشت درخت، آنها را رفع نقص و تکمیل می‌کنیم.

شهردار منطقه ۲ خرم‌آباد با تاکید بر مشارکت مردم در راستای حفظ و نگهداری داشته‌های شهر، تصریح کرد: هر فرد یک شهردار است و لازمه ایجاد یک شهر خوب، شهروند خوب است، از این رو مشارکت مردم موجب بسط و گسترش تلاش‌های شهرداری و نگهداری و صیانت از داشته‌های شهر خواهد شد.

کد خبر 737661

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.