هرگونه حمله به رفح بر مذاکرات جاری بین حماس و رژیم صهیونیستی تاثیر منفی می‌گذارد

سخنگوی وزارت امور خارجه قطر گفت: هرگونه حمله به رفح را نمی توان با تاکتیک‌های مذاکرات جاری بین تل آویو و حماس توجیه کرد و قطعا هرگونه حمله به رفح بر مذاکرات جاری تاثیر خواهد گذاشت.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از شبکه الجزیره قطر، ماجد محمد الانصاری در کنفرانس خبری با بیان اینکه نشست‌های فنی برای تبادل نظر بین حماس و تل آویو در دوحه ادامه دارد، اظهار کرد: هنوز برای صحبت در مورد پیشرفت مذاکرات زود است، اما به آن خوشبین هستیم.

وی با بیان اینکه «محدودیت زمانی برای مذاکرات نداریم» افزود: هرگونه انجام عملیات نظامی در رفح توسط رژیم اسرائیل منجر به فاجعه انسانی خواهد شد و بر پیشرفت مذاکرات بین حماس و تل آویو تأثیر منفی خواهد گذاشت.

سخنگوی وزارت خارجه قطر با بیان اینکه مذاکرات دوحه مربوط به آتش بس موقت است، ادامه داد: نشست دیروز برای رساندن پاسخ‌های دو طرف و شامل پاسخ رژیم اسرائیل به حماس بود.

وی افزود: نقش قطر و مصر بر برقراری آتش بس بشردوستانه در غزه متمرکز است.

وی همچنین در مورد حملات رژیم صهیونیستی به بیمارستان شفا در غزه و اسیر کردن خبرنگاران توسط نظامیان این رژیم گفت: نظامیان رژیم صهیونیستی باید در قبال امنیت غیرنظامیان، مراکز بهداشتی و کادر درمان در غزه پاسخگو باشند.

محمد الانصاری افزود: هدف قرار دادن خبرنگاران از سوی نظامیان ارتش رژیم اسرائیل فقط در چارچوب سرپوش گذاشتن بر جنایات دیگر آنها در محیط مجتمع پزشکی شفاء قابل درک است.

سخنگوی وزارت خارجه قطر با اشاره به اینکه مذاکرات بر سر معامله تبادل اسیران در همه مسیرهایش در دوحه از سر گرفته شده است، افزود: با شرکای منطقه‌ای و بین‌المللی خود در تلاش هستیم تا از ورود کمک‌ها به نوار غزه اطمینان حاصل کنیم.

وی در این کنفرانس خبری از ورود گروهی دیگر از مجروحان فلسطینی جنگ غزه به دوحه خبر داد و افزود: بیستمین گروه از مجروحان فلسطینی ناشی از جنگ رژیم اسرائیل علبه ساکنان غزه برای مداوا وارد دوحه شدند.

پیش تر رسانه‌های رژیم صهیونیستی از آغاز مذاکرات نمایندگان این رژیم با نمایندگان مصر و قطر برای دستیابی به توافق آتش بس در غزه و مبادله اسیران بین تل آویو و جنبش حماس خبر دادند.

منابع خبری رژیم اسرائیل اعلام کردند که مذاکرات برای دستیابی به توافق مبادله اسیران بین تل‌آویو و جنبش مقاومت اسلامی (حماس) به طور رسمی با ورود هیئت اسرائیلی به قطر آغاز شده است.

کد خبر 737655

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.