بارش‌ها در معمولان آسیب‌زا نبوده‌ است

فرماندار شهرستان معمولان گفت: با توجه به هشدارهای هواشناسی و شدت بارش‌ها در شبانه‌روز گذشته، بارش‌ها آسیب زا نبوده و اوضاع در این شهرستان کاملا تحت کنترل است.

محمد ناظری در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در لرستان، اظهار کرد: مشکل خاصی در معمولان وجود ندارد و اوضاع رودخانه و داخل شهر یک شرایط عادی و در بخش افرینه نیز شرایط نرمال است.

وی با اشاره به این‌که میزان بارندگی‌ها در شهرستان معمولان تا ظهر امروز ۷۹ میلی‌متر گزارش شده است، افزود: تنها راه ارتباطی سه روستا در منطقه چولهول از توابع بخش ا فرینه به دلیل بالا آمدن سطح آب رودخانه با شرایط موقت مسدود شده است.

فرماندار معمولان ادامه داد: در حال حاضر بارش‌ها قطع شده و نه تنها هیچ روستایی به دلیل شدت بارش‌ها تخلیه نشده بلکه حتی رانش زمین نیز در سطح این شهرستان تاکنون گزارش نشده است.

ناظری در خصوص اطلاع‌رسانی به عموم مردم نسبت به هشدارهای هواشناسی نیز گفت: اطلاع‌رسانی به کشاورزان و عشایر به صورت پیامکی صورت گرفته و در کانال‌ها، گروه‌ها و پایگاه‌های خبری نیز هشدارها و اطلاعیه‌های ستاد بحران به کلیه دهیاران، نیروهای بسیج و تمامی کسانی که راه ارتباطی با مردم دارند را ابلاغ کرده‌ایم.

وی خاطرنشان کرد: در بازدیدهای میدانی از سطح شهرستان مشکل جدی گزارش نشده است، هم‌چنین بحث اطراق و اسکان عشایر و مسافرین نوروزی نیز به دور از مناطق پر خطر انجام گرفته و ایمن‌سازی‌ها در این زمینه هم صورت گرفته است.

فرماندار معمولان گفت: از آن‌جا که بارش‌ها آسیب‌زا نبوده‌اند، لذا زمین‌های کشاورزی و باغات نیز آسیبی ندیده‌اند.

ناظری با بیان این‌که با اعلام سازمان هواشناسی بارش‌ها تا بامداد چهارشنبه همراه با شدت و ضعف ادامه دارد، گفت: نیروهای امدادی اعم از امداد و نجات، راهداری و دستگاه‌های خدمات‌رسان از چند روز گذشته در پی هشدارهای هواشناسی در آمادگی کامل به سر می‌برند.

وی در خصوص سفر به شهرستان معمولان نیز گفت: طبق توصیه‌های هواشناسی تا پایان بارش‌ها که روز پنجشنبه خواهد بود ترددها به لرستان ممنوع است، ما هم توصیه می‌کنیم که مردم از ترددها و سفرهای غیر ضرور به معمولان بپرهیزند و در صورت ضرورت با احتیاط کامل در جاده‌های ایمن و به دور از رودخانه‌ها و مسیرهای پرخطر تردد نمایند.

ناظری با اشاره به پراکندگی روستاها در این شهرستان، خاطرنشان کرد: ۱۲۴ روستا در شهرستان معمولان وجود دارد و در شرایط فعلی گزارش خاصی در مورد آسیب‌های جدی به زیرساخت‌های روستایی نداشته‌ایم.

فرماندار معمولان با اشاره به این‌که مقداری راه روستایی در سیل ۹۸ آسیب دیده‌اند، گفت: پل مو نه و پل تودار شاکرمی در دولت سیزدهم و بعد از تشکیل شهرستان معمولان افتتاح شده‌اند، پل مو نه به عنوان راه دسترسی روستای بن لار که قطب انجیر سیاه است، با توجه به شدت تخریب در سیل ۹۸ در دولت سیزدهم مورد بهره‌برداری قرار گرفت ارتباط پایدار در این روستا برقرار شد.

وی بیان کرد: در بازدیدهایی که از پل‌های مو نه و تودار شاکرمی داشتیم خوشبختانه مشکل تردد در منطقه سرنجه زیودا ر و منطقه پشت تنگ معمولان وجود ندارد.

فرماندار معمولان اضافه کرد: با حمایت‌های استاندار و مسئولان استانی در تلاش هستیم تا سایر نقاطی که نیازمند اصلاح هستند را شناسایی و در راستای حل مشکلات آن‌ها گام برداریم.

۴۵ کلاس درس در اختیار ستاد اسکان مسافران نوروزی

ناظری هم‌چنین به تشریح اقدامات ستاد خدمات سفر در شهرستان معمولان پرداخت و گفت: از آنجا که این شهرستان به دلیل طبیعت بکر و وجود آثار تاریخی و طبیعی از جمله کاروانسرای چمشک، قلعه نصیر، پل کلهر، غار کوگان و آبشار افرینه می‌تواند معبر و مقصد گردشگری باشد، بنابراین ستاد خدمات سفر شهرستان ۴۵ کلاس درس را در داخل شهر، بخش افرینه و در میانکوه شرقی به مرکزیت دهستان چمشک در نظر گرفته و با حفظ حرمت ماه مبارک رمضان خدمات لازم را به مسافران و گردشگران نوروزی ارائه خواهد کرد.

فرماندار معمولان همچنین به برنامه‌های ماه مبارک رمضان در این شهرستان اشاره کرد و گفت: در جلسه‌ای که با امام جمعه شهرستان داشته‌ایم و در شورای فرهنگ عمومی نیز مصوب شد که هم در بخش مرکزی و هم در بخش افرینه مباحث فرهنگی و دینی در ماه مبارک رمضان توسط روحانیون و مبلغین در مساجد و حسینیه‌ها برای عموم مردم و مسافران نوروزی ارائه شود.

کد خبر 737648

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.