حرکت به سمت مردمی‌سازی اجرای برنامه‌های فرهنگی در شهر قم

معاون اجتماعی، فرهنگی و زیارت استاندار قم گفت: یکی از سیاست‌های اصلی دولت حرکت به سمت مردمی‌سازی و اجرای مناسبت‌های مذهبی با استفاده از ظرفیت مردم است.

ابوالقاسم مقیمی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در قم با اشاره به اقدامات معاونت اجتماعی، فرهنگی و وزارت استانداری قم در سال ۱۴۰۲، اظهار کرد: یکی از اهداف مهم سال ۱۴۰۲ ایجاد هم‌افزایی و همکاری میان دستگاه‌های فرهنگی استان قم بود.

وی با اشاره به اهمیت افزایش ساعات حضور زائران در شهر قم، افزود: در شاخص ماندگاری مسافر از میانگین دو ساعت به بیش از ۱۲ ساعت رسیده‌ایم و تعداد مسافران نیز ۳۰ درصد رشد داشته است.

معاون اجتماعی، فرهنگی و زیارت استاندار قم با اشاره به اهمیت ارتقای زیرساخت‌های گردشگری استان، خاطرنشان کرد: تعداد تخت‌های اقامتی در شهر قم از ۷۰۰۰ تخت به ۱۴ هزار تخت افزایش پیدا کرده است.

مقیمی تصریح کرد: بخش دیگر مربوط به اسکان غیررسمی است که با همکاری مساجد، حسینیه‌ها و خیران صورت می‌گیرد که در این زمینه نیز ظرفیت اسکان ۵۰ هزار نفر در یک شب در شهر قم ایجاد شده است.

وی گفت: یکی از سیاست‌های مهم دولت که در معاونت اجتماعی، فرهنگی و وزارت استانداری قم به‌طور جدی پیگیری می‌شود، مردمی‌سازی برگزاری مناسبت‌ها در شهر قم است، چراکه در اصل این مناسبت‌ها متعلق به مردم است و تولی‌گری در این امر باید کاهش پیدا کند.

معاون اجتماعی، فرهنگی و زیارت استانداری قم با اشاره به پذیرایی استان قم از ۳.۵ میلیون زائر در ایام نیمه شعبان افزود: این کار بدون استفاده از ظرفیت مردمی و ظرفیت خیران ممکن نبود.

کد خبر 737630

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.