بیشترین تردد نوروزی در ۱۴۰ کیلومتر از راه‌های استان فارس است

مدیرکل راه و شهرسازی استان فارس گفت: حدود ۱۴۰ کیلومتر راه در سطح استان همچون محورهای شیراز _جهرم_ لار _بندرعباس، شیراز_ فیروزآباد_ جم _ عسلویه و شیراز_ کازرون به سمت بوشهر از محورهای مواصلاتی است که در نوروز بیشترین تردد از آن‌ها انجام می‌شود.

محمودرضا طالبان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در فارس اظهار کرد: طی یک سال گذشته ۳۵۰ کیلومتر جاده در استان فارس احداث شد که آزادراه شیراز_ اصفهان به طول ۲۱۲ کیلومتر یکی از مهم‌ترین پروژه‌های اجرایی در حوزه راه بود.

وی افزود: حدود ۱۴۰ کیلومتر راه در سطح استان همچون محورهای مواصلاتی شیراز _جهرم_ لار _بندرعباس، شیراز_ فیروزآباد_ جم _ عسلویه و شیراز_ کازرون به سمت بوشهر که راه‌های دسترسی به جنوب کشور از استان فارس بوده، به صورت چهار بانده است و در نوروز بیشترین تردد از آن‌ها انجام می‌شود.

مدیرکل راه و شهرسازی استان فارس خاطرنشان کرد: طی طی پنج سال گذشته به صورت میانگین ماهانه ۸.۵ کیلومتر راه در سطح جاده‌های استان احداث شده است.

طالبان ادامه داد: وزارت راه و شهرسازی در ایام نوروز در حوزه خدمات راه‌آهن، فرودگاه و آزادراه تدارک بسیار خوبی برای میزبانی از مسافرین پیش‌بینی کرده است.

وی تصریح کرد: به همت مجموعه راهداری در ۳۴ نقطه از جاده‌های استان فارس اجرای برنامه جنگ شادی و مفرح با مشارکت اداره کل امور عشایر استان فارس در دستور کار است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان فارس تصریح کرد: سال گذشته بر اساس تاکید وزیر راه و شهرسازی در پایانه‌های مسافربری همچون راه‌آهن و فرودگاه برنامه‌های مفرحی برگزار شد و مورد استقبال مسافران قرار گرفت.

طالبان در خصوص فعالیت مجتمع‌های خدماتی در آزاد راه شیراز اصفهان، گفت: ایجاد زیرساخت‌های آزادراهی در این بزرگراه بر عهده شرکت آزاد راه‌ها است، اما به دستور استاندار فارس در راستای ایمن‌سازی مسیر آزادراه تصمیمات خوبی گرفته شده است و طی بازدیدی که با حضور مدیران دستگاه‌های اجرایی متولی این حوزه صورت گرفت تأمین نیازمندی‌های این آزادراه در دستور کار است.

وی ابراز امیدواری کرد: در سه ماه نخست سال ۱۴۰۳ در خصوص تأمین زیر ساخت‌های آزاد راه شیراز_ اصفهان اقدامات بسیار خوبی صورت گیرد.

کد خبر 737574

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.