هشدار بارش‌های گسترده باران و وزش باد شدید در قم

اداره کل مدیریت بحران استان قم برای بارش گسترده باران و وزش باد شدید در قم هشدار صادر کرد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از قم، اداره کل مدیریت بحران استان قم در اطلاعیه‌ای نسبت به‌احتمال بارش‌های گسترده و وزش باد شدید از امروز _ سه‌شنبه بیست و نهم اسفند_ در استان قم هشدار داد. در این اطلاعیه آمده است:

"با توجه به پیش‌بینی هواشناسی استان برای بارش‌های گسترده و وزش باد شدید از بعد از ظهر امروز سه‌شنبه بیست و نهم اسفند جاری تا اوایل صبح پس‌فردا چهارشنبه اول فروردین‌ماه سال ۱۴۰۳ در سطح استان، درخواست می‌شود مردم نسبت به ایمن‌سازی سازه‌های فلزی نصب شده در سطح معابر اقدام کنند.

همچنین مرکز مدیریت بحران شهرداری قم برای اطلاع شهروندان هشداری نسبت به بارش‌های گسترده در روز ۲۹ اسفند و اول فروردین صادر و توصیه‌هایی ارائه کرد.

در این اطلاعیه آمده است که شهروندان قمی در این روزها از صعود به ارتفاعات اطراف شهر با توجه به خطر صاعقه خودداری کنند.

اقدام نسبت به ایمن سازی تمام سازه‌های موقت و اجسام قابل سقوط، تاکید بر ممنوعیت نصب هر گونه چادر مسافرتی در بستر رودخانه و مسیر سیلاب‌ها از دیگر توصیه‌های مرکز مدیریت بحران شهرداری قم است.

در این اطلاعیه خطاب به شهروندان آماده است:

به اطلاع تمامی همشهریان گرامی و زائرین و مسافرین نوروزی می‌رساند با توجه به صدور اخطار نارنجی توسط اداره کل هواشناسی استان مبنی بر وقوع بارندگی، رگبار و رعد و برق در روزهای سه شنبه و چهارشنبه خواهشمند است نسبت به رعایت ملاحظات ایمنی به شرح ذیل اقدام کنید.

۱. از صعود به ارتفاعات اطراف شهر با توجه به خطر وقوع صاعقه اکیداً خودداری کنید.

۲. نسبت به ایمن سازی کلیه سازه‌های موقت و کلیه اجسام قابل سقوط بر اثر وزش باد اقدام کنید.

۳. ضمن تاکید بر ممنوعیت هرگونه نصب چادر مسافرتی در بستر رودخانه و مسیر سیلاب‌ها، روان آب‌ها و کانال‌ها نسبت به مستحکم نمودن چادر مسافرتی و انتخاب مکان مناسب برای برپایی آن اقدام کنید. دور بودن از اجسام قابل سقوط، نصب چادر در ارتفاع بالاتر از سطح زمین، عدم نصب چادر در مجاورت روان آب‌ها، کانال‌ها و… اکیداً توصیه می‌شود.

۴. به مسافرین نوروزی و زائرین گرامی توصیه می‌شود در هنگام وقوع بارندگی از ظرفیت فضاهای سرپوشیده اسکان اضطراری استفاده کنید.

۵. از پارک و رها کردن طولانی مدت خودروها در مسیر رودخانه و مسیر سیلاب‌ها، روان آب‌ها و کانال‌ها و خارج از محدوده پارکینگ‌های تعیین شده خودداری کنید.

کد خبر 737556

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.