برپایی ایستگاه نوروزی روستایی و عشایر در دهاقان

فرماندار دهاقان گفت: ایستگاه سلامت نوروزی روستایی و عشایر سردار شهید بهرام دهقانی در مسیر دهاقان-بروجن و در مجاورت مجموعه گردشگری بیشه دزج با هدف افزایش ایمنی در تردد مسافران و آشنایی با آداب و رسوم روستائیان و عشایر راه‌اندازی شده است.

علی جمشیدیان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در اصفهان ضمن گرامیداشت ماه مبارک رمضان و فرارسیدن عید باستانی نوروز اظهار کرد: ایستگاه سلامت نوروزی روستایی و عشایر سردار شهید بهرام دهقانی در مسیر دهاقان-بروجن و مجاورت مجموعه گردشگری بیشه دزج راه‌اندازی شده است.

وی افزود: این ایستگاه با همت بخشداری مرکزی، دهیاری‌ها و شوراهای اسلامی روستاها و تیره‌های عشایری شهرستان از روز جمعه، بیست‌وپنجم اسفند فعالیت خود را آغاز کرده است.

برپایی ایستگاه نوروزی روستایی و عشایر در دهاقان

جمشیدیان عنوان کرد: در این ایستگاه علاوه بر ارائه خدمات سلامت به مسافران نوروزی، بازارچه محصولات و تولیدات روستاییان و عشایر شهرستان نیز دایر شده است و مسافران نوروزی ضمن بازدید از این محصولات می‌توانند نسبت به خریداری آن نیز اقدام کنند.

وی با اشاره به اهداف برپایی ایستگاه سلامت نوروزی شهید دهقانی تصریح کرد: یکی از اهداف این ایستگاه افزایش ایمنی تردد مسافران نوروزی و کاهش خطرات ناشی از خستگی و سرعت بالا در تصادفات رانندگی است؛ با توجه قائده ۶٠-۳٠ که بیانگر این است که ۶٠ درصد تصادفات در ۳٠ کیلومتری شهرها رخ می‌دهد؛ این ایستگاه با توجه به این قائده در ۳٠ کیلومتری شهر بروجن و ۱۵ کیلومتری شهر دهاقان واقع شده تا مسافران بتوانند استراحتی داشته باشند و از سرویس‌های بهداشتی و مسجدی که در کنار این ایستگاه قرار دارد، استفاده کنند.

فرماندار دهاقان اضافه کرد: آشنایی مسافرین نوروزی با آداب، رسوم و تولیدات روستاییان و عشایر شهرستان نیز از دیگر اهداف برپایی این ایستگاه نوروزی است.

برپایی ایستگاه نوروزی روستایی و عشایر در دهاقان

جمشیدیان با بیان اینکه ۸ غرفه صنایع دستی و مشاغل خانگی در این ایستگاه برپا شده است گفت: ایستگاه سلامت نوروزی روستایی و عشایری شهید بهرام دهقانی تا ۱۲ فروردین به فعالیت خود ادامه می‌دهد.

وی عنوان کرد: جمعیت هلال احمر، راهداری، پلیس‌راه و شبکه بهداشت و درمان نیز مطابق با حوزه کاری خود، خدماتی را به مسافران ارائه می‌کنند.

به گزارش ایمنا، شهرستان دهاقان با دارا بودن دو شهر دهاقان و گلشن، یک بخش شامل ۱۱ روستا و ۴ تیره عشایری در جنوب غربی استان اصفهان واقع شده است.

کد خبر 737551

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.