راه‌حل برون‌رفت از مشکلات شهری آینده‌نگری است

عضو شورای اسلامی شهر اراک با اشاره به ضرورت برنامه‌ریزی و تشکیل مدل‌های فکری در حوزه مدیریت شهری گفت: راه‌حل برون‌رفت از مشکلات شهری آینده‌نگری است.

سیدرضا قریشی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در مرکزی با بیان اینکه نگاه آینده‌نگر در مدیریت شهری راه حل برون رفت از مشکلات شهری است، اظهار کرد: بخش عمده نیازهای مردم در حوزه خدمات شهری به خدمات عمومی باز می‌گردد که همواره جزو خواسته‌های بحق مردم بوده است.

وی با اشاره به اینکه بخش دوم نیازهای مردم در حوزه گردشگری است، افزود: توجه به مراکز تفریحی و گردشگری همچون دره نور الشهدا و توسعه اماکن تفریحی مانند پارک آبی ضروری است و می‌توان آن را جز مطالبات جدی مردم از مدیریت شهری قلمداد کنیم، البته در بودجه ۱۴۰۳ اعتبارات خوبی پیش بینی شده و با عزم و اراده مدیریت شهری شاهد اتفاقات خوبی خواهیم بود.

عضو شورای اسلامی شهر اراک با اشاره به ضرورت برنامه‌ریزی و تشکیل مدل‌های فکری در حوزه مدیریت شهری، خاطرنشان کرد: راه حل برون رفت از مشکلات شهری آینده‌نگری است.

قریشی تصریح کرد: وجود زیرساخت‌ها و مراکز خرید بزرگ به نحوی که مردم بتوانند نیازهای خود را همراه با تفریحات سالم و با نشاط از آنجا تهیه کنند به صورت شایسته در کلان‌شهر اراک دیده نشده و جای آن همچنان خالی است.

وی اضافه کرد: فراهم کردن، در دسترس بودن و نزدیکی اماکن ورزش در محلات اراک از دیگر مطالبات مردم است که در کنار موضوع سلامت‌محور از اهمیت زیادی برخوردار و اصلی‌ترین مشکل در حوزه شهرسازی موضوع ساختار شهر است که در دوره‌های گذشته نیز مورد بی‌توجهی قرار گرفته است.

عضو شورای اسلامی شهر اراک تاکید کرد: طرح‌های جامعی که در سال‌های گذشته در این خصوص تصویب شده به نحوی است که در ساخت‌وسازهای شهرک‌های جدید محل اماکن تفریحی، خرید، سلامت، آموزش و فرهنگی لحاظ شده است، اما مورد توجه قرار نگرفته‌اند.

قریشی گفت: در ساخت‌وساز شهرک‌های جدید به این مهم توجه نشده است و شاهد هستیم که کاربری‌ها تغییر و فضاهایی که برای مراکز خرید، مراکز آموزشی، ورزشی، فرهنگی و سلامت تعبیه شده بود با بی‌توجهی به کاربری مسکونی تغییر پیدا کرده است.

وی افزود: تمام این فضاها در حال حاضر اشباع شده است و نمی‌توانند خدمات شایسته‌ای در این خصوص به همشهریان ارائه کند؛ بنابراین مردم ناگزیر برای تأمین نیازهای خود به مرکز شهر مراجعه می‌کنند و شاهد آن هستیم که همیشه در مرکز شهر ترافیک وجود دارد و این موضوع با سیاست‌های تمرکززدایی در تضاد است.

کد خبر 737444

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.