ناامنی غذا در غزه وحشتناک است

آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل گفت: آخرین گزارش در مورد ناامنی غذایی در غزه یک کیفرخواست وحشتناک از شرایط واقعی مردم غیرنظامی این منطقه است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، آنتونیو گوترش دبیر کل سازمان ملل روز دوشنبه به وقت محلی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: آخرین گزارش در مورد ناامنی غذایی در غزه یک کیفرخواست وحشتناک از شرایط واقعی مردم غیرنظامی این منطقه است.

وی افزود: کارشناسان برجسته جهان در زمینه ناامنی غذایی به وضوح اعلام کرده‌اند که قحطی در بخش شمالی غزه قریب‌الوقوع است.

دبیرکل سازمان ملل گفت: بیش از نیمی از فلسطینیان غزه یعنی ۱.۱ میلیون نفر، ذخایر غذایی خود را به‌طور کامل تمام کرده‌اند و با گرسنگی فاجعه باری مواجه هستند؛ فلسطینیان در غزه سطوح وحشتناکی از گرسنگی و رنج را تحمل می‌کنند.

گوترش خاطرنشان کرد: این بالاترین تعداد افراد گرسنه به شکل فاجعه بار است که تاکنون توسط سیستم امنیت غذایی یکپارچه ثبت کرده است، این یک فاجعه کاملاً ساخته دست بشر است و این گزارش روشن می‌کند که می‌توان آن را متوقف کرد.

وی با بیان اینکه گزارش امروز نیاز به آتش بس فوری بشردوستانه را نشان می‌دهد، تاکید کرد: من از مقامات اسرائیلی می‌خواهم که دسترسی کامل و بدون محدودیت به کالاهای بشردوستانه در سراسر غزه فراهم کرده و جامعه بین‌المللی به طور کامل از تلاش‌های بشردوستانه ما حمایت کنند.

دبیرکل سازمان ملل گفت: ما باید از هم اکنون برای جلوگیری از آنچه غیرقابل تصور، غیرقابل قبول و غیر قابل توجیه است، اقدام کنیم.

منبع: ایرنا

کد خبر 737407

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.