تشکیل بیش از ۳۹۰۰ پرونده تخلفات صنفی در اداره صمت کهگیلویه و بویراحمد

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد از تشکیل ۳۹۱۶ پرونده تخلفاتی و معرفی به سازمان تعزیرات حکومتی خیر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کهگیلویه و بویراحمد، امیرتیمور موسویان، عصر امروز _دوشنبه، بیست‌وهشتم اسفند_ در نشست خبری با اصحاب رسانه، اظهار کرد: از ابتدای امسال تاکنون ۹۴۴۸ بازرسی از بازار از واحدهای صنفی استان کهگیلویه و بویراحمد انجام شده که از این تعداد ۳۹۱۶ پرونده برای متخلفان تشکیل و به تعزیرات حکومتی معرفی شده‌اند.

وی افزود: میزان پرونده‌های معرفی شده به تعزیرات حکومتی از مسیر بازرسی و نظارت صنعت، معدن و تجارت استان نسبت به مدت مشابه سال قبل ۴ درصد افزایش داشته‌است.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد، گفت: طی امسال ۱۰۳ فقره پرونده در زمینه قاچاق کالا و ارز در استان کهگیلویه و بویراحمد تشکیل شده‌است.

وی تصریح کرد: ۵۴۴ واحد صنعتی دارای پروانه با سرمایه‌گذاری ۱۸ هزار و ۸۶۵ میلیارد ریال با سطح اشتغال ۸۷۰۰ نفر در استان وجود دارد.

موسویان از وجود ۸۱ واحد معدنی دارای پروانه در سطح استان خبر داد و خاطرنشان کرد: از این تعداد ۴۳ معدن با ظرفیت ۱۴۳۰ میلیون تن ذخیره فعال هستند.

وی با بیان اینکه ۷۰ میلیارد تومان وصول حقوق دولتی در حوزه صنعت، معدن و تجارت استان داشته‌ایم، افزود: این میزان نسبت به مدت مشابه سال قبل ۷۲ درصد رشد داشته است.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد گفت: ۳۲ هزار واحد صنفی در سطح استان فعال هستند که نظارت بر قیمت و عرضه کالا و خدمات در سطح بازار در بخش‌های مختلف بر عهده صنعت، معدن و تجارت است.

موسویان ادامه داد: آمایش صنعتی برای همه مناطق استان در دستور کار قرار دارد و قرار است سرمایه‌گذاری در مناطق مختلف استان طبق سند استراتژیک و ظرفیت‌های هر منطقه انجام شود.

وی با بیان اینکه زنجیره ارزش افزوده در مناطق مختلف استان تعریف شده‌است، افزود: برای نمونه زنجیره ارزش صنعت پتروشیمی در شهرستان گچساران و زنجیره ارزش معادن در شهرستان چرام تعریف شده‌است.

موسویان گفت: ۱۳ واحد تولیدی راکد و نیمه تعطیل در دولت سیزدهم به چرخه تولید بازگشتند.

کد خبر 737406

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.