هشدار آب منطقه‌ای کهگیلویه و بویراحمد به ساکنان پایین دست سدهای «کوثر» و «شاه‌قاسم»

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای کهگیلویه و بویراحمد، گفت: با توجه به پیش‌بینی‌ بارش‌های شدید در دو روز آینده ساکنان پایین دست دو سد کوثر و شاه‌قاسم آمادگی کامل داشته باشند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کهگیلویه و بویراحمد و به نقل از روابط عمومی شرکت آب منطقه‌ای کهگیلویه و بویراحمد، آرش مصلح، امروز _دوشنبه بیست‌وهشتم اسفند_ اظهار کرد: با توجه به احتمال بارش‌های سنگین از فردا سه‌شنبه و سرریز شدن سد کوثر گچساران رهاسازی آب سد در دستور کار قرار دارد که لازم است ساکنان پایین دست این سد آمادگی کامل را در این راستا داشته باشند.

وی افزود: دو سد «چمشیر» و «شاه قاسم» با وجود حجم ذخیره آب مشکلی در بارندگی‌های پیش‌رو ندارند، اما با پر شدن ظرفیت ۸۵ درصدی سد کوثر گچساران، احتمال پرشدن این سد وجود دارد که نیاز است همه سازمان‌ها و ساکنان این منطقه آمادگی کامل داشته باشند.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای کهگیلویه و بویراحمد، گفت: اگرچه هشدارهای لازم به مردم پایین دست از روستای «پادوک» گچساران تا استان خوزستان برای رهاسازی احتمالی آب سد صادر شده‌است اما نیازمند هوشیاری بیشتر مردم و حتی مسافران حاشیه‌های رودخانه پایین دست این سد هستیم.

کد خبر 737291

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.