حریم شهرها باید متولی داشته باشد

رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس با تاکید بر اینکه حریم شهرها باید متولی داشته باشد، گفت: مردم نباید برای دریافت خدمات، سردرگم باشند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از یزد و به نقل از روابط‌عمومی دفتر نماینده مردم یزد در مجلس شورای اسلامی، نشست بررسی حریم و محدوده شهر حمیدیا با حضور جمعی از مسئولان استان یزد در دفتر نماینده مردم شریف شهرستان‌های یزد، اشکذر، زارچ و بخش ندوشن برگزار شد.

محمدصالح جوکار، رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس در این نشست، با طرح این سوال که مناطقی در شهرستان یزد وجود دارد که نه شهرداری یزد، نه شهرداری حمیدیا و نه بخشداری اکرم‌آباد خود را متولی آن نمی‌دانند، اظهار کرد: با این شرایط نابسامان، اهالی این مناطق برای دریافت خدمات نمی‌دانند باید به کدام نهاد یا سازمان مراجعه کنند.

وی اضافه کرد: در حال حاضر، مردم این مناطق سردرگم و بلاتکلیف هستند و نمی‌دانند از طریق کدام نهاد باید مسائل مربوط به ساخت‌وساز و دریافت خدمات را پیگیری کنند.

نماینده مردم شریف یزد، اشکذر، زارچ و بخش ندوشن در مجلس عنوان کرد: اکنون در نقاطی از شهر که خارج از محدوده و حریم است، شاهد ساخت‌وسازهای بی‌رویه و غیراصولی هستیم که باید از طرق قانونی برای آن تصمیم‌گیری کرد و مانع این نوع ساخت‌وسازهای غیرمجاز شد.

جوکار با بیان اینکه حریم شهر باید متولی داشته باشد، ادامه داد: نباید این مناطق شهر بلاتکلیف و بدون متولی باشد، بلکه مانند محدوده، وضعیت حریم هم باید مشخص باشد.

وی تأکید کرد: باید به‌گونه‌ای برنامه‌ریزی و اقدام شود که مشکل مردم حل و از ساخت‌وسازهای غیرمجاز و غیراصولی جلوگیری شود.

کد خبر 737233

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.