اجرای طرح زندگی با آیه‌ها در لرستان

مسئول اداره قرآنی اداره کل تبلیغات اسلامی لرستان گفت: طرح زندگی با آیه‌ها در مدارس، دانشگاه‌ها، مساجد و مؤسسات قرآنی همچنین در جلسات قرآنی در منازل سطح استان در حال اجرا است.

صادق جعفرپور در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در لرستان، اظهار کرد: مربیان قرآنی با استفاده از یک کتاب از پیش تدوین شده شامل ۳۰ آیه مهم و کاربردی از ۳۰ جز قرآن کریم به تدبیر و تبیین این آیات می‌پردازند.

وی افزود: در راستای اجرای این طرح، برنامه‌هایی نیز در قلعه فلک‌الافلاک برای مسافران نوروزی و مردم بومی در نظر گرفته شده است که از بیست‌ونهم اسفند آغاز می‌شود و تا سیزدهم فروردین ادامه دارد.

مسئول اداره قرآنی اداره کل تبلیغات اسلامی لرستان ادامه داد: اجرای بازی‌های عروسکی به مدت ۴۵ دقیقه و اجرای برنامه کودکان توسط روحانیون، همچنین برگزاری مسابقات قرآنی شامل حفظ، تفسیر و قرائت از جمله بخش‌های متنوع طرح زندگی با آیه‌ها در قلعه فلک‌الافلاک هستند.

وی اضافه کرد: برای اجرای این طرح، دو سایت شامل سایت ملی مسطورا، همچنین سایتی مربوط به استان لرستان تعریف شده است که همشهریان عزیز می‌توانند با ارسال عدد پنج به سامانه ۳۰۰۰۱۱۹۲ در این مسابقه شرکت کنند و با دادن پاسخ‌های درست به سوالات قرآنی از جوایز نفیس این مسابقات بهره‌مند شوند.

مسئول اداره قرآنی اداره کل تبلیغات اسلامی استان لرستان بیان کرد: دانش‌آموزان می‌توانند حداکثر تا پنج روز پس از ماه مبارک رمضان با گرفتن کارت‌هایی از طریق مدارس و مساجد و ائمه جماعات برای شرکت در مسابقات قرآنی اقدام کنند.

وی اظهار داشت: دانش‌آموزان با اسکن این کارت‌ها می‌توانند در مسابقاتی که شامل حفظ آیات و نکات تدبیری است، شرکت کنند و از جوایز ارزنده آن بهرمند شوند.

جعفرپور ضمن اشاره به ظرفیت‌های قرآنی بالای استان تصریح کرد: برای جزءخوانی قرآن در ماه مبارک رمضان به حدود ۷۰ مؤسسه قرآنی و ۱۸۰ خانه قرآنی و ۶۰۰ جلسه قرآنی فعال در استان، ابلاغیه‌هایی ارسال شده است.

وی افزود: در سال گذشته به ۱۴۰ نفر از افرادی که در مؤسسات قرآنی در رشته‌های مختلف شرکت کرده‌اند مدارکی از جمله معادل دیپلم، فوق‌دیپلم و لیسانس حفظ قرآن اهدا شده است.

جعفرپور در پایان از گسترش فرهنگ قرآنی توسط اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، سازمان تبلیغات اسلامی لرستان و اداره کل اوقاف و امور خیریه استان قدردانی کرد.

کد خبر 737208

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.