برگزاری ۲۰ ویژه برنامه فرهنگی توسط شهرداری منطقه ۶ تبریز در ایام نوروز

شهردار منطقه شش تبریز از برگزاری ۲۰ ویژه برنامه فرهنگی و هنری در غرب و شمال‌غرب این کلان‌شهر طی ایام نوروز خبر داد.

رضا جان‌فشان نوبری در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در آذربایجان شرقی اظهار کرد: برنامه‌های مختلف فرهنگی همزمان با بهار قرآن و بهار طبیعت توسط واحد امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری این منطقه تدارک دیده شده است.

وی افزود: اجرای سرود و تواشیح، نمایش طنز، موسیقی صحنه‌ای، حضور عروسک‌های غول پیکر و … از برنامه‌های پیش بینی شده برای این جشن‌ها است.

شهردار منطقه شش تبریز خاطرنشان کرد: همچنین به منظور استفاده از ظرفیت حضور قاریان و موذنین نوجوان، اذان هر روز از ماه مبارک رمضان توسط موذنین نوجوان منطقه می‌شود.

جان‌فشان نوبری ادامه داد: افزون بر این، تعداد سه هزار سفره افطاری ساده با عنوان سفره بهار طی ماه مبارک رمضان توزیع خواهد شد.

وی با بیان اینکه سایر برنامه‌های مرتبط با حوزه گردشگری نیز استمرار خواهد داشت، تصریح کرد: مبادی ورودی شهر اعم از ورودی‌های هوایی، ریلی و زمینی که در این منطقه واقع شده است، میزبان شهروندان و گردشگران نوروزی نیز خواهد بود.

شهردار منطقه شش تبریز با تبیین این برنامه‌ها تصریح کرد: آئین «عیدانه» یکم، سوم و پنجم فروردین از ساعت ۱۴ در پلیس راه تبریز - مرند و آئین «افطارلیق» به همراه افطاری ساده پنجم، هفتم و سیزدهم در باغشهر تبریز، راه آهن و گلزار شهدای شنب‌غازان برگزار می‌شود.

جان‌فشان نوبری گفت: طرح زندگی با آیه‌ها از ۲۵ اسفند تا ۲۱ فروردین در فرهنگسرای رضوان، فرهنگسرای حضرت رقیه (س) و مسجد امام حسین (ع) قراملک برگزار می‌شود.

وی با اشاره به برپایی نمایشگاه‌های صنایع دستی در مبادی شهر، افزود: سه نمایشگاه در پلیس راه تبریز - مرند، فرودگاه بین المللی شهید مدنی و ایستگاه راه‌آهن تبریز به مدت ۱۵ روز برپا شده است.

کد خبر 737174

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.