گردشگری و میراث فرهنگی یکی از پیشران‌های اصلی توسعه شهرستان نایین است

فرماندار شهرستان نایین گفت: با وجود اقدامات خوب در حوزه مرمت آثار تاریخی، تسریع در صدور مجوزها و ایجاد واحدهای بوم‌گردی و گردشگری و ثبت آثار ملموس و ناملموس، حوزه گردشگری و میراث فرهنگی به عنوان یکی از پیشران‌های اصلی توسعه شهرستان نایین است.

محمد کریمی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در اصفهان اظهار کرد: در طول سال ۱۴۰۲ با برگزاری منظم جلسات کمیته تخصصی میراث فرهنگی و گردشگری این شهرستان، بسیاری از مشکلات و مسائل این حوزه که بعضاً چندین سال متوقف بود با ارائه راهکار و تعامل بین دستگاهی و همکاری مدیران شهرستان مرتفع شد.

وی ادامه داد: امروز شاهد اقدامات خوبی در حوزه مرمت آثار تاریخی، تسریع در صدور مجوزها و ایجاد واحدهای بوم‌گردی و گردشگری و پیگیری ثبت آثار ملموس و میراث ناملموس فرهنگی بوده‌ایم که با مجموع این اقدامات، حوزه گردشگری و میراث فرهنگی را به عنوان یکی از پیشران‌های اصلی توسعه شهرستان تقویت کرده‌ایم.

فرماندار شهرستان نائین افزود: در آخرین جلسه کمیته تخصصی میراث فرهنگی و گردشگری شهرستان نائین راهکارهای مناسب برای جلوگیری از تخلفات ساخت و ساز در محدوده مصوب تاریخی شهر نائین، درخواست‌های ارائه شده توسط واحدهای گردشگری و بوم گردی، برنامه‌های فعالان جشنواره ریگاره و مسائل مرتبط با نوروز ۱۴۰۳ بحث و تبادل نظر شد.

کریمی در ادامه گفت: در ادامه در خصوص مرمت آثار تاریخی در روستاهای شهرستان نائین و نحوه نورپردازی قلعه محمدیه، کف سازی و بدنه سازی معابر بافت تاریخی با همکاری شهرداری نائین تصمیماتی اتخاذ شد.

کد خبر 737138

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.