اختصاص ۲۵ میلیارد ریال برای ساخت سردیس شهدا و مفاخر قزوین

رئیس شورای شهر قزوین از اختصاص ۲۵ میلیارد ریال جهت ساخت و نصب سردیس‌های شهدا، علما و مفاخر این شهر خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از قزوین، علی فرمانی شامگاه امروز _یکشنبه بیست‌وهفتم اسفند_ در مراسم رونمایی از تعداد ۱۸ سردیس شهدا، علما و مفاخر استان قزوین که در تالار مفاخر شهرداری قزوین برگزار شد، اظهار کرد: خون شهیدان عاملی مهم در امر عزت و سربلندی کشور است و زنده نگهداشتن یاد و خاطره شهدا نقش بسیار مهمی در الگوبرداری نسل نوپا و آینده سازان این مرز و بوم دارد.

وی افزود: شورای شهر و مدیریت شهری قزوین ۲۵ میلیارد ریال جهت ساخت و نصب سردیس‌های شهدا و مفاخر و علمای استان قزوین هزینه کرده که نشانگر نگاه فرهنگی این مجموعه به جایگاه ارزشمند مفاخر و علما و فرهنگ ایثار و شهادت است.

رئیس پارلمان محلی قزوین با بیان اینکه هزینه کردن در حوزه فرهنگ سرمایه‌گذاری برای آینده است، خاطرنشان کرد: ساخت سردیس از شهدا، علما و مفاخر شهر در راستای انتقال تفکر در جایگاه‌های مختلف هنری، فرهنگی و دفاع مقدس و آشنایی نسل جدید با این افراد است.

فرمانی همچنین تصریح کرد: افزایش اقدامات فرهنگی در شهر باعث کاهش آسیب‌های اجتماعی خواهد شد. انتظار بنده از مجموعه مدیریت شهری درسال جدید این است که بیش از خدمات و تسهیلاتی که در سال جاری به شهروندان ارائه شد، در نواحی منفصل و کم‌برخوردار شهر خدمات مطلوب عرضه شود و بتوانیم سرانه عدالت شهروندی در خدمات را رعایت کنیم.

وی ادامه داد: پیشنهاد شده تا در طراحی این سردیس‌ها کیوآرکد معرفی هم نصب شود تا افرادی که از این سردیس‌ها بازدید می‌کنند، به صورت هوشمند زندگی‌نامه و افتخارات این مفاخر را مطالعه کنند.

کد خبر 737134

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.