کاهش ۶ درصدی نرخ بیکاری کردستان در زمستان سال جاری

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان کردستان گفت: نرخ بیکاری استان کردستان در زمستان سال جاری، نسبت به مدت مشابه سال گذشته شش درصد کاهش داشته است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کردستان، اکبر محمدی، بعدازظهر _یکشنبه بیست‌وهفتم اسفند_ در شورای اداری استان کردستان اظهار کرد: نرخ بیکاری استان در زمستان امسال نسبت به زمستان سال گذشته شش درصد کاهش داشته، به گونه‌ای که در سال گذشته این رقم ۲۰.۵ درصد بود، اما امسال به ۱۴.۶ درصد کاهش یافته است.

وی با بیان اینکه بالاترین کاهش نرخ بیکاری را در کشور داشتیم، افزود: البته این کافی نیست و ما باید تلاش خود را برای کاهش نرخ بیکاری در استان مضاعف کنیم.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان کردستان با اشاره به اینکه نرخ تورم ماهانه استان نیز از مهرماه کاهشی بوده است، گفت: شهریورماه سال جاری در رتبه یک تورم کشور قرار داشتیم اما نرخ تورم ماهانه استان در مهرماه، در رده ۱۵ کشور قرار گرفت و در حال حاضر نیز در رده بیست و هفتم کشور هستیم.

محمدی به شعار سال جاری که مهار تورم و رشد تولید بود نیز اشاره کرد و ادامه داد: در این راستا توانستیم بخش عمده‌ای از اهدافی را که تعریف کرده بودیم، محقق کنیم که در این راستا رشد اقتصادی بخش کشاورزی ما به ۱۰ درصد ارتقا یافت.

وی اضافه کرد: در حوزه درآمدها نیز ۸۸ درصد تحقق را داشتیم که از لحاظ مطلق عددی، یک هزار میلیارد تومان نسبت به سال گذشته رشد را شاهد بودیم.

کد خبر 737090

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.