هنگام سفر با هواپیما و قطار چه نکاتی باید رعایت شود؟

فرمانده یگان‌های انتظامی و حفاظتی فراجا از آماده‌باش کارکنان پلیس فرودگاه و راه‌آهن کشور در ارائه خدمات به مسافران نوروزی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی پلیس، سردار رضا بنی‌ اسدی‌فر با اشاره به توجه مسافران نوروزی در انتخاب سفر خود از طریق خطوط هوایی و ریلی کشور، امنیت در این خطوط را بسیار مهم و اثرگذار ارزیابی و اظهار کرد: پیش‌بینی می‌شود بیش از شش میلیون و ۳۰۰ هزار مسافر از این طریق به مسافرت بروند.

وی با اشاره به اینکه تکریم مسافران و اخلاق مداری کارکنان پلیس فرودگاه و راه‌آهن از ویژگی‌های بارز آن‌ها است، افزود: پیش از آغاز تعطیلات و مسافرت‌های نوروزی، دوره‌های آموزشی توانمندسازی برای این همکاران در هر دو یگان برگزار شده است.

فرمانده یگان‌های انتظامی و حفاظتی فراجا با تأکید بر اینکه پلیس همواره تلاش می‌کند تا آسایش و امنیت مسافران در طول سفر فراهم شود، گفت: تحقق این امر نیازمند همکاری و هوشیاری مسافران در طول سفر است، لیکن مسافران نیز توصیه‌ها و هشدارهای زیر را به دقت مطالعه کنند و با رعایت نکات مذکور از سفری مطمئن و دلپذیر بهره‌مند شوند.

توصیه‌های فرمانده یگان‌های انتظامی و حفاظتی فراجا درباره سفر از طریق فرودگاه‌ها و راه‌آهن کشور به شرح زیر است:

۱. توصیه می‌شود بلیت خود را از مراکز معتبر یا باجه فروش در فرودگاه‌ها و یا ایستگاه‌های راه‌آهن تهیه کنید و در این خصوص هرگز به افراد ناشناس اعتماد نکنید.

۲. در بدو ورود به فرودگاه و ایستگاه راه‌آهن با حسن همکاری، پلیس را در برقراری نظم و امنیت یاری کنید.

۳. در اماکن شلوغ و پرجمعیت با هوشیاری کامل مراقب اموال و اشیای همراه خود باشید.

۴. در ابتدای ورود به قطار از محل استقرار پلیس و رئیس قطار اطلاع حاصل کنید.

۵. از جابه‌جایی کوپه یا صندلی خود با سایر مسافران بدون هماهنگی با رئیس قطار یا مهمانداران خودداری کنید.

۶. به منظور ممانعت از آسیب ناشی از برخورد احتمالی اشیا سخت با شیشه کوپه‌ها و راهروهای قطار در حریم شهرها و روستاها از قرار گرفتن در مجاورت پنجره‌ها خودداری شود.

۷. در طول مسافرت هرگز به افراد ناشناس اعتماد نکنید و از بازگو کردن اطلاعات خصوصی خود نزد آنان اجتناب کنید.

۸. مواد خوراکی و آشامیدنی خود را از بوفه یا مهماندار هواپیما و قطار تهیه از دریافت خوراکی و استشمام انواع عطریات از افراد ناشناس خودداری کنید.

۹. از جابه‌جایی، حمل و نگهداری اموال و وسایل افراد ناشناس پرهیز کنید.

۱۰. هرگز وجه نقد، اشیا با ارزش، اسناد و مدارک خود را در معرض دید سایر افراد قرار ندهید.

۱۱. هنگام ترک قطار جهت ادای فرضیه نماز یکی از همراهان به منظور مراقبت از اموال و وسایل موجود در کوپه حضور داشته باشد.

۱۲. در زمان استراحت از قرار دادن کیف و سایر وسایل همراه در محل مناسب اطمینان حاصل کنند.

۱۳. قبل از رسیدن به مقصد و پیاده شدن از هواپیما و قطار، محل استقرار خود را به دقت کنترل و از جا نماندن وسایل همراه اطمینان حاصل کنید.

۱۴. در صورت مشاهده اموال و اشیای جامانده در داخل هواپیما و قطار، نسبت به تحویل آن به مهمانداران هواپیما یا مسئولان مربوطه در قطار اقدام کنید.

کد خبر 736988

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.