هفته‌ جهانی بزرگداشت داستان‌ها و افسانه‌های محلی در سراسر جهان

هفته جهانی فولکلور و افسانه‌های محلی هر سال در سومین هفته مارس برگزار می‌شود که سال جاری مصادف با هفدهم تا بیست‌وسوم مارس (بیست‌وهفتم اسفند ۱۴۰۲ تا چهارم فروردین ۱۴۰۳) است.

به گزارش سرویس ترجمه خبرگزاری ایمنا، هفته جهانی فولکلور و افسانه‌های محلی مناسبتی است که تحت مدیریت هیچ سازمان یا نهادی قرار ندارد و تصمیم‌گیری درباره چگونگی برگزاری آن تنها به افراد و گروه‌ها بستگی دارد. این رویداد به تشویق همه برای کشف درس‌ها و پیشینه فرهنگی داستان‌های عامیانه، افسانه‌های محلی، اسطوره‌ها و داستان‌های نسلی از سراسر جهان اختصاص و پتانسیل بالایی برای متحد کردن مردم یک فرهنگ دارد.

افسانه‌ها حیواناتی را با ویژگی‌های انسانی نشان می‌دهند و درس یا اصول اخلاقی را ارائه می‌دهند. افسانه‌های عامیانه داستان‌هایی با شخصیت‌های اصلی مردم هستند که گاهی اوقات شامل شاهکارهایی قدرت‌مند است. اسطوره‌ها داستان‌هایی هستند که برای توضیح جهان پیرامون، از پیدایش جهان تا چرایی فصل‌ها گفته می‌شود.

تاریخ هفته جهانی فولکلور و افسانه‌های محلی

هفته جهانی فولکلور و افسانه‌های محلی هر سال در سومین هفته مارس برگزار می‌شود که امسال مصادف هفدهم تا بیست‌وسوم مارس ۲۰۲۴ معادل بیست‌وهفتم اسفند ۱۴۰۲ تا چهارم فروردین ۱۴۰۳ است.

هفته‌ جهانی بزرگداشت داستان‌ها و افسانه‌های محلی در سراسر جهان

هفته جهانی فولکلور و افسانه‌های محلی

بشر از لحظه آموختن سخن، داستان‌سرایی و قصه‌گویی را آغاز کرد و به افسانه‌سازی پرداخت. اجداد اولیه بشری شب‌های بی‌شماری را در کنار آتش سپری می‌کردند، در تاریکی دور هم جمع می‌شدند و داستان‌هایی اساطیری و افسانه‌ای می‌ساختند که سرشار از مفاهیم فرهنگی است و از نسلی به نسل دیگر منتقل شده‌اند. این افسانه‌های عامیانه با رشد بشر به‌عنوان یک تمدن رشد کردند. اسطوره‌های خانوادگی و قبیله‌ای به‌مرور رو به فراموشی رفتند، اما اسطوره‌های تمدن‌های باستانی از سراسر جهان برای صدها سال هنوز هم بازگو و بازسازی می‌شوند. این افسانه‌ها اغلب به سایر کشورها و قاره‌ها گسترش و پرورش پیدا کردند.

صدها فولکلور و افسانه عامیانه وجود دارد که تا حد زیادی با فرهنگ‌ها و نحوه داستان‌سرایی هر ملت در هم تنیده شده‌اند که جدا کردن عناصر قدیمی و جدید در آن‌ها غیرممکن است. دلیل معرفی هفته جهانی فولکلور و افسانه‌های عامیانه نیز همین ماهیت داستان‌سرایی ذاتی انسان‌ها است که این مناسبت را از محبوبیت بالایی برخوردار می‌کند.

هفته‌ جهانی بزرگداشت داستان‌ها و افسانه‌های محلی در سراسر جهان

کد خبر 736969

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.