برنامه‌ریزی مناسبی برای بهره‌برداری از معادن قم وجود ندارد

استاندار قم گفت: برنامه‌ریزی مناسبی برای بهره‌برداری از معاون وجود ندارد و نیازمند برنامه منظم هستیم.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از قم، سید محمد آقامیری امروز _یکشنبه بیست‌وهفتم اسفند _ در جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان قم با انتقاد بر اینکه درآمد معدنی استان قم چندان زیاد نیست، اظهار کرد: در برخی استان‌ها معادن نصف هزینه تملک دارایی سرمایه‌ای استان را تأمین می‌کند اما در قم چنین نیست که باید به دنبال راهکار برای آن بود.

وی با بیان اینکه بیشترین صادرات استان مربوط به معادن فلزی است، افزود: باید سال آینده انرژی بیشتری بر روی معادن گذاشت و برنامه‌ریزی مناسبی برای بهره برداری از معاون وجود ندارد که نیازمند ایجاد برنامه منظم است.

استاندار قم خاطرنشان کرد: بدترین استان‌ها سالانه به‌طور متوسط هزار میلیارد تومان از مسئولیت اجتماعی شرکت‌ها درآمد دارند، البته قم زیر ۱۰۰ میلیون تومان مسئولیت اجتماعی شرکت‌ها را دارد.

افزایش بودجه فرهنگی شهرداری قم

آقامیری با اشاره به اقدامات شهرداری قم در بهبود وضعیت سیما و منظر شهر اظهار کرد: در این جلسه لازم می‌دانم از زحمات سقائیان‌نژاد تشکر کنم، مجموعه مدیریت شهری از ابتدای حضور بنده در استان تا امروز تعاملاتشان با ما افزایشی بوده و در مسائل بهبود فضای سیما و منظر شهر، ساخت سالن‌های ورزشی و سایر موضوعات مدیریت استان را همراهی کردند.

وی با اشاره به اهتمام دولت در حوزه فرهنگ افزود: از شهرداری خواستیم بودجه فرهنگی شهرداری را به هزار میلیارد تومان برساند و در هر بخشی که بخواهد در حوزه سیما و منظر شهر و محتواهای فرهنگی آن را هزینه کند.

استاندار قم گفت: گذشته کل بودجه فرهنگی شهرداری ۴۰ میلیون تومان بود اما با بررسی اینکه مسائل فرهنگی در اولویت استان قرار دارد، آن را به ۵۰۰ میلیارد تومان رساندند.

آقامیری افزود: از شهرداری خواستیم بودجه فرهنگی سال جاری را به هزار میلیارد تومان برساند و در هر بخشی که بخواهد در حوزه سیما و منظر شهر و محتواهای فرهنگی آن را هزینه کند.

کد خبر 736933

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.