بازسازی مناطق زلزله‌زده شهرستان خوی الگوی خوب مدیریتی است

استاندار آذربایجان‌غربی با اشاره به اقدامات شبانه‌روزی و جهادی در بازسازی مناطق زلزله‌زده شهرستان خوی گفت: این اقدامات در کوتاه‌ترین زمان ممکن صورت گرفت و الگوی خوب مدیریتی در سطح کشور است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از آذربایجان‌غربی، محمدصادق معتمدیان شنبه _بیست‌وششم اسفند_ در جلسه ستاد بازسازی مناطق زلزله‌زده شهرستان خوی با اشاره به اقدامات انجام شده در کمک به زلزله‌زدگان شهرستان خوی و بازسازی مناطق زلزله‌زده اظهار کرد: با وجود محدودیت‌های موجود، در خوی کار شبانه‌روزی و جهادی صورت گرفت و من از تمام مسئولان استان و نهادهایی که در صحنه حضور داشتند قدردانی می‌کنم.

وی افزود: اقدامات انجام شده در بازسازی مناطق زلزله‌زده شهرستان خوی در حداقل زمان، الگوی خوب مدیریتی در بازسازی مناطق زلزله‌زده در کشور است.

استاندار آذربایجان‌غربی با اشاره به پیشرفت بیش از ۹۳ درصدی مجموع احداث، تعمیرات واحدهای خسارت‌دیده و بازسازی واحدهای دامی مناطق زلزله‌زده شهرستان خوی گفت: این اقدامات حاصل تلاش شبانه‌روزی و جهادی در ۱۳ ماه گذشته دستگاه‌های دولتی، حاکمیتی و مردمی است.

معتمدیان با اشاره به پرداخت هزار میلیارد تومان تسهیلات بانکی برای احداث و تعمیرات واحدهای آسیب‌دیده زلزله شهرستان خوی در کنار پرداخت‌ها و کمک‌های بلاعوض ادامه داد: از مجموع ۳۲۲۰ واحد تخریبی، بازسازی ۲۵۰۰ واحد تکمیل و به بهره‌برداری رسیده است و ۵۹۴ واحد تقریباً با ۹۳ درصد پیشرفت در مراحل پایانی هستند.

وی تصریح کرد: تنها به‌دلیل استقبال نکردن مالکان ۱۳۲ واحد در مناطق شهری به دلایل مختلف، بازسازی این واحدها انجام نشده است.

معتمدیان همچنین در خصوص بازسازی واحدهای دامی نیز عنوان کرد: بازسازی ۳۵۲۲ واحد دامی با رعایت اصول بهداشتی نیز به پایان رسیده است و از طرف سازمان جهاد کشاورزی برای این واحدها پروانه بهداشتی نیز صادر می‌شود.

وی با اشاره به مصوبه دولت برای پرداخت تسهیلات بانکی به زلزله‌زدگان خوی اظهار کرد: با وجود پرداخت بخشی از این تسهیلات ضروری است بانک‌های عامل استان توجه ویژه‌ای به پرداخت ادامه تسهیلات در کوتاه‌ترین زمان داشته باشند.

کد خبر 736857

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.