هرچه به شهدا پرداخته شود باز هم کم است

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه با اشاره به نقش و جایگاه شهدا در دفاع از انقلاب و کشور گفت: هرچه به شهدا پرداخته و یا برای آنها کار انجام شود باز هم کم است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمانشاه، حجت‌الاسلام حبیب‌الله غفوری روز شنبه _ بیست و ششم اسفند _ در جلسه شورای سیاستگذاری کنگره ملی شهدای استان کرمانشاه افزود: موضوع شهید و شهادت از موضوعات بسیار مهمی است که در اوج قله عظمت و معنویت و نورانیت هم در دیدگاه قرآن کریم و هم در بیانات نورانی پیامبر گرامی اسلام (ص) دیده می‌شود که نظیر آن در معدود مواردی مشاهده شده است.

وی اضافه کرد: تلاش برای برگزاری کنگره شهدای والامقام استان و تلاش برای احیای یاد شهدا در واقع باز کردن باب عالم معناست بر روی زمین و زمینیان در عرصه زندگی مادی و این کار، کار انبیا و اولیا بوده است در طول تاریخ و کار بزرگی است.

امام جمعه کرمانشاه ادامه داد: وقتی می‌بینیم رهبر معظم انقلاب خود پیشگام و پیش قدم احیا و بزرگداشت یاد و نام شهدا هستند به دلیل آن است که عالم معنا و تأثیرات و اثرات آن بر عالم ماده را مشاهده می‌کنند و به همین جهت است نسبت به این امر تا این حد تاکید دارند.

وی یادآور شد: کنگره ملی شهدای استان کرمانشاه یک حرکت انقلابی، معرفتی، ولایی و معنوی است که می‌تواند منشأ برکات فراوانی در استان باشد و باید این فرصت را از همه جهات غنیمت بشماریم و از آن حداکثر استفاده را بکنیم.

حجت‌الاسلام غفوری با بیان اینکه شهدا به گردن ما حق بزرگی دارند افزود: شهید به کمال مطلق و به خدا متعال متصل شده است و کسی که از چنین جایگاهی برخوردار شده است توانش و وسعت تأثیر گذاری اش نامحدود است بنابراین هر مقدار برای شهدا به صورت مستمر در طول سال و سال‌ها کار کنیم تا اندازه‌ای توانسته‌ایم این حقی که بر گردن ما دارند را ادا کنیم.

امام جمعه کرمانشاه: هرچه به شهدا پرداخته شود باز هم کم است

وی با قدردانی از تمام دست اندر کاران برگزاری این کنگره یادآور شد: استان کرمانشاه به دلیل آنکه جنگ از آن شروع و در آن هم به پایان رسید و تمامی اتفاق‌های ناشی از جنگ و دوران دفاع مقدس را تجربه کرده است از این رو از ویژگی فراوانی برخوردار است و شهدای آن حق بزرگی بر گردن ما دارند و هرچه برای بزرگداشت شهدای این استان فعالیت شود بازهم کم است.

کنگره‌های شهدا در کشور باید با نگاه ملی نگریسته شود

محمد طیب صحرایی استاندار کرمانشاه نیز در این جلسه با بیان اینکه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت از رسالت‌های محوری همه مسؤولان است گفت: برگزاری کنگره ملی شهدا نیازمند یک عزم ملی است که در راستای آن باید حضور و بروز فرهنگ جهاد و شهادت را ببینیم.

وی با اشاره به تأکیدات رهبر معظم انقلاب برای برگزاری چنین کنگره‌هایی برای شهدا افزود: مجلس شورای اسلامی باید به کنگره‌های شهدا به عنوان یک برنامه ثابت ملی نگریسته و ساز و کار منظمی و مدونی را برای برگزاری همه ساله آن در سطح کشور به عنوان یک کلان برنامه تصویب کند.

استاندار کرمانشاه با بیان اینکه جامعه، بویژه نسل جوان آماده پذیرش فرهنگ ایثار و شهادت است اضافه کرد: در برگزاری چنین برنامه‌هایی تمرکز باید بر روی کودکان و نوجوانان و به طور کلی دانش آموزان و دانشجویان به عنوان نسل جوان جامعه باشد تا از اثرگذاری بهتری برخوردار شود.

وی تاکید کرد: برای برگزاری کنگره ملی شهدا در استان کرمانشاه نیز دست اندرکاران آن باید ضمن توجه به کیفیت برنامه‌ها به جای کمیت بخشیدن آن بر عمق نفوذ این برنامه توجه بیشتری داشته باشند.

صحرایی افزود: با توجه به اینکه پیش از برگزاری کنگره شهدای کرمانشاه برنامه‌هایی چون ثبت روز ملی کرمانشاه، مراسم اربعین و سالگرد عملیات بازی دراز و مرصاد نیز وجود دارد این برنامه‌ها باید با رنگ و بوی این کنگره برگزار شوند.

کسانی که در انتخاب شرکت نکردند مخالف نظام نیستند

بهمن ریحانی فرمانده سپاه نبی اکرم (ص) استان کرمانشاه نیز با اشاره به حضور گسترده مردم در ۲ رویداد راهپیمایی ۲۲ بهمن و انتخابات ۱۱ اسفند ماه گفت: دشمنان ما با وجود تمام تهدیدات و فعالیت امپراطور رسانه‌ای خود نتوانستند مردم را از حضور در راهپیمایی ۲۲ بهمن مأیوس کرده و برخلاف همه تصورات مردم ۲۰ درصد بیشتر از سال گذشته حضور پیدا کردند.

وی افزود: در انتخابات ۱۱ اسفندماه نیز مردم با وجود آنکه آنان را به اشکال مختلف حتی به بمب گذاری تهدید کرده بودند تا در انتخابات شرکت نکنند ولی همگان دیدند که خارج از همه تصورات و انتظارات در حالی که با مشکل معیشتی نیز مواجه بودند ولی برخلاف پیش بینی زیر ۲۰ درصد مشارکت دشمن در این رویداد مهم سیاسی نیز حضور و سنگ تمام گذاشتند.

فرمانده سپاه نبی اکرم ص استان کرمانشاه با بیان اینکه مردم همیشه خارج از تصورات و انتظارات ما در رویدادهای مهم سیاسی حضور پیدا می‌کنند ادامه داد: اگر افرادی نیز آمدند و رأی سفید دادند و حتی نیامدند دلیل آن نیست که نظام جمهوری اسلامی را قبول نداشته و به راه شهیدان و به اصول انقلابشان پایبند نیستند بلکه ممکن است از سوءمدیریت و از وضع معیشت و وضع موجود ناراحت باشند تا حرفشان را برسانند.

وی تاکید کرد: همین افرادی که رأی ندادند اگر اتفاقی برای کشور پیش بیاید برای این کشور و نظام سینه سپر می‌کنند.

سردار ریحانی با اشاره به اقداماتی که برای برگزاری کنگره ملی شهدای کرمانشاه در طول سال جاری صورت گرفته است افزود: این کنگره پیشتر قرار بود اردیبهشت ماه سال آینده برگزار شود ولی متأسفانه به دلیل آنکه در استان مکان مناسبی وجود نداشت تا آماده شدن یک مکان مناسب که در شأن برگزاری این کنگره باشد زمان برگزاری به مهرماه موکول شد.

وی با بیان اینکه تمامی اقدامات لازم برای برگزاری این کنگره انجام شده است یادآور شد: ۲۴ کمیته استانی تشکیل و بیش از ۴۰ جلسه برای هماهنگی‌های لازم و ۳۰ جلسه توجیهی تاکنون برگزار و ۸۱۵ عنوان برنامه نیز برای این کنگره در نظر گرفته شده است.

فرمانده سپاه نبی اکرم ص استان کرمانشاه با بیان اینکه این کنگره باید از چند ماه قبل و چند ماه پس از برگزاری آن باید در اذهان جامعه و به ویژه جوانان اثر بگذارد افزود: مراسم آغاز راهیان نور که همه ساله همزمان با بزرگداشت عملیات بازی دراز در سطح کشور از کرمانشاه آغاز می‌شود ظرفیت بسیار خوبی برای معرفی استان و پیش درآمدی برای برگزاری کنگره ملی شهدای کرمانشاه است.

به گزارش ایمنا: در ادامه این جلسه حکم مسؤولیت ریاست کنگره ملی شهدای کرمانشاه که از سوی رئیس سازمان بسیج مستضعفین صادر شده بود به استاندار کرمانشاه اعطا شد.

بزرگداشت کنگره ملی شهدا، سرداران، امیران، فرماندهان و ۹ هزار و ۸۰۰ شهید استان کرمانشاه، پیش بینی شده است مهرماه سال ۱۴۰۳ در این استان برگزار و پیش از آن نیز اعضای کنگره و جمعی از مسؤولان استان با رهبر معظم انقلاب دیداری داشته باشند

کد خبر 736790

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.