۱۰۰ مدرسه برای اسکان اضطراری مسافران نوروزی در کرمانشاه اختصاص یافت

فرماندار کرمانشاه، از اختصاص ۱۰۰ مدرسه و تعدادی از اماکن و سالن های ورزشی برای اسکان اضطراری مسافران نوروزی که به این شهر سفر می‌کنند، خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمانشاه، محمدرضا آمویی امروز شنبه _ بیست و ششم اسفند _ در جلسه ستاد مدیریت بحران شهرستان کرمانشاه اظهار کرد: دستگاه‌های امدادی و خدمات رسان لازم است هماهنگی‌های درون سازمانی خود را برای خدمات‌رسانی به مردم و مسافران نوروزی تقویت کنند.

وی با اشاره به اختصاص ۱۰۰ مدرسه به همراه تعدادی اماکن و سالن‌های ورزشی جهت اسکان اضطراری مسافران نوروزی، تصریح کرد: آموزش و پرورش و اداره‌کل ورزش و جوانان شهرستان کرمانشاه لازم است نسبت به تجهیز این اماکن اهتمام لازم را داشته باشند.

فرماندار کرمانشاه ادامه داد: یکی دیگر از مسائلی که باید مورد توجه قرار گیرد آشکارسازی نقاط حادثه‌خیز به منظور کاهش سوانح رانندگی است که راهداری و حمل و نقل جاده‌ای و پلیس‌راه باید از هم‌اکنون اقدامات مقتضی را صورت دهند.

وی لایروبی رودخانه‌های فصلی و آب‌های سطحی به هنگام بارش‌های قوی پیش‌رو و احتمالی در ایام نوروز را نیز مورد تأکید قرار داد و گفت: شهرداری از هم‌اکنون برای جلوگیری از طغیان رودخانه‌ها و دفع آب‌های سطحی اقدامات و پیش‌بینی‌های لازم را صورت دهد.

آمویی همچنین از آماده‌باش بیش از ۱۲۰۰ نفر از نیروهای دستگاه‌های خدمات رسان و امدادی نظیر هلال احمر، اورژانس، آتش‌نشانی، راهداری و… در ایام نوروز امسال خبر داد و گفت: شیفت‌بندی‌های لازم برای حضور شبانه‌روزی کارکنان این دستگاه‌ها جهت امدادرسانی به شهروندان صورت گرفته و امیدوارم همه جدیدت در مأموریت‌های پیش‌رو حاضر شوند.

وی با اشاره به آغاز طرح نوروزی شهرستان کرمانشاه از ۲۴ اسفندماه، گفت: این طرح تا ۱۵ فروردین و اتمام سفرهای نوروزی ادامه پیدا خواهد کرد.

فرماندار شهرستان کرمانشاه همچنین از ایجاد یک کمپ نوروزی در پارک شاهد کرمانشاه جهت مسافران خبر داد و گفت: برپا کردن چادر در دیگر نقاط شهر و به‌خصوصا در مسیر رودخانه‌ها ممنوع بوده و با احترام به مسافران نوروزی، در صورت مشاهده این افراد به پارک شاهد هدایت خواهند شد.

وی در پایان با بیان اینکه همه دستگاه‌های اجرایی شهرستان کرمانشاه در خدمت مردم و مسافران نوروزی خواهند بود، در عین حال از شهروندان و مسافرانی که کرمانشاه را برای سفر انتخاب کرده‌اند خواست تا با نیروهای امدادی و انتظامی همکاری لازم را داشته باشند تا خدای نکرده با مشکل مواجه نشوند.

کد خبر 736782

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.