اجرای بیش از ۳۰ میلیارد تومان پروژه در فرودگاه یاسوج

استاندار کهگیلویه و بویراحمد از اجرای ۳۲ میلیارد تومان پروژه عمرانی در بخش‌های مختلف فرودگاه یاسوج خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کهگیلویه و بویراحمد، سید علی احمدزاده امروز_ شنبه، بیست‌وششم اسفند_ در حاشیه بازدید از فرودگاه یاسوج اظهار کرد: ۳۲۰ میلیارد ریال پروژه عمرانی زیرساختی هم اینک در فرودگاه یاسوج و از محل اعتبارات شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران فعال است.

وی افزود: پروژه‌ها اعم از برج کنترل ترافیک هوایی و پروژه‌های مهم و زیرساختی شامل توسعه و بهسازی ساختمان آتش‌نشانی و هدایت زمینی هواپیما، سیستم چیلر و هواساز و پروژه‌های حراستی و امنیتی در دست احداث است.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه به دنبال راهکار افزایش پروازها و رفع مشکلات این فرودگاه هستیم، گفت: فرودگاه به‌عنوان زیرساختی مهم برای رشد و توسعه هر بخشی و یا حوزه‌ای است و بدون داشتن این زیرساخت نمی‌توان به توسعه و پیشرفت یک شهر و استان برنامه‌ ریزی جامعی داشت.

وی تصریح کرد: برای استانی که در زمینه گردشگری حرف‌های زیادی برای گفتن دارد و بهشتی برای سرمایه‌گذاری در جنوب غربی ایران با داشتن ظرفیت‌های عظیم نفت و گاز، طبیعت بکر، آب و سایر توانمندی‌ها محسوب می‌شود به دلیل آمار پایین فرودگاه و پروازها با این روند توسعه محقق نمی‌شود.

احمدزاده خاطرنشان کرد: در سفر دور دوم دولت به استان یکی از مطالبات خبرنگاران افزایش پروازهای فرودگاه یاسوج بود که جلسات مختلفی در مرکز کشور پیرامون این موضوع برگزار شد و همچنان پیگیر افزایش پروازهای فرودگاه هستیم.

وی افزود: کی از دلایلی که تاکنون پروازهای استان افزایش نداشته است کمبود هواپیما به دلیل تحریم‌ها است که امیدواریم با تدابیر دولت سیزدهم این موضوع رفع شود.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد، گفت: موضوع افزایش پروازهای فرودگاه یاسوج را در جلسه‌ای با معاون اول رئیس جمهور و همچنین دیدار با وزیر راه و شهرسازی پیگیری می‌کنم، چرا که استان نیازمند افزایش پروازهای فرودگاه یاسوج جهت رسیدن به رشد و توسعه است.

وی با تأکید بر جذب هرچه سریع‌تر اعتبارات مصوب سفر رئیس جمهور، تصریح کرد: ۱۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای خرید تجهیزات هندلینگ اختصاص داده شد که در سازمان برنامه و بودجه استان این مبلغ جذب شود.

کد خبر 736763

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.