برای ساخت ۵۰۰ هزار واحد مسکونی با دولت تفاهم کرده‌ایم

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح گفت: با دولت تفاهم کردیم که ساخت ۵۰۰ هزار واحد تا پایان دولت سیزدهم انجام شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، سرلشکر محمد باقری امروز _شنبه بیست‌وششم اسفند_ در جلسه شورای عالی مسکن که با حضور رئیس‌جمهور برگزار شد با بیان اینکه جایگاه مسکن در معیشت همه مردم خاص و بااهمیت است، گفت: باید تلاش کنیم رزمنده‌ای که در مرز یا مناطق امنیتی مشغول انجام خدمت خالصانه و شبانه‌روزی است کمتر دغدغه مسکن داشته باشد.

وی با تاکید بر اینکه خانه سازمانی در نیروهای مسلح کسری‌های قابل توجهی دارد، بیان کرد: ۵۰ درصد یا بیشتر درآمد همکاران من صرف تأمین مسکن می‌شود و این وضعیتی است که آنها را در اداره زندگی دچار مشکل می‌کند، بنابراین اگر مسکن حل شود در جذب نیروهای مسلح و تداوم خدمت خالصانه و سایر ابعاد زندگی و روحیه آن‌ها تأثیر بسزایی دارد.

سرلشکر باقری تاکید کرد: تلاش نیروهای مسلح این است که در دهه دوم یا سوم خدمت و قبل از بازنشستگی صاحب خانه شوند و دغدغه‌ای نداشته باشند، بنابراین باید خانه ملکی و سازمانی هم‌زمان دنبال شود که البته کار سنگینی است اما با اراده دولت و نیروهای مسلح به این اهداف خواهیم رسید.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح خاطرنشان کرد: با دولت تفاهم کردیم که ساخت ۵۰۰ هزار واحد تا پایان دولت سیزدهم انجام شود. ۸۰ درصد از زمین برای ۲۳۰ هزار واحد تعیین و تکلیف شده‌اند که فکر می‌کنم کمک قابل توجهی به تأمین مسکن باشد.

وی با بیان اینکه در بعضی از استان‌ها وضع از نظر تأمین زمین بهتر است و در بعضی استان‌ها با مشکل روبه‌رو هستیم افزود: در استان تهران با وجود اینکه مقدار قابل قبولی زمین تأمین شده اما مشکل همچنان بزرگ است که نیاز دارد وزارت راه و شهرسازی و سایر ارگان‌های مسؤول در تأمین زمین در جاهایی که نیروهای مسلح زمین مناسبی ندارند همت کنند تا کار بهتر پیش برود.

سرلشکر باقری ادامه داد: انتظار داریم که تسهیلات و مصالح با قیمت مناسب‌تری در اختیار قرار بگیرد، همچنین برای مجوز و خدمات جانبی به نیروهای مسلح کمک شود. در ارائه وام از دو بانک سپه و مسکن تشکر می‌کنم، اما مسئله وام و تسهیلات کمک اساسی است، چرا که همکاران و هم‌رزمان من توانایی اینکه بخواهند از آورده خود همه کار را انجام دهند، ندارند.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح گفت: این ۴۸ درصد با سرعت در حال پیشرفت است و باقی‌مانده را هم با همین جدول زمان‌بندی پیش خواهیم برد. مسئله صنعتی‌سازی و تسریع در ساخت در نیروهای مسلح، وزارت دفاع و سایر شرکت‌های نیروهای مسلح در پیش گرفته شده است و حداکثر تلاش خود را می‌کنیم که به لحاظ سرعت ساخت در صورت تأمین منابع لازم بتوانیم تا پایان دوره دولت سیزدهم کار را به جای مناسبی برسانیم.

کد خبر 736676

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.