پاک‌سازی محوطه‌های تاریخی کردستان برای میزبانی از گردشگران نوروزی

مدیرکل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان از پاک‌سازی محوطه‌های تاریخی کردستان برای میزبانی از مسافران و گردشگران نوروزی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کردستان و به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان، منصور مهرزاد اظهار کرد: با توجه به در پیش بودن ایام نوروز و به‌منظور میزبانی از مسافران و گردشگران نوروزی، محوطه تاریخی غار باستانی کرفتو دیواندره و محوطه کمپ گردشگری و قلعه باستانی زیویه سقز به همت کارکنان این اداره‌کل و دوستداران میراث فرهنگی از وجود زباله و پسماندها پاک‌سازی شد.

وی با بیان اینکه غار باستانی کرفتو و قلعه زیویه همواره از مناطق پربازدید مسافران و گردشگران ورودی به استان است، افزود: امیدواریم با اینگونه اقدامات بتوانیم ضمن ترویج فرهنگ محیطی پاک، نسبت به حفظ و حراست از میراث ارزشمند تاریخی و طبیعی استان گامی مؤثر برداریم.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان خاطرنشان کرد: در محوطه غار باستانی کرفتو بیش از ۳۰ اصله نهال با هدف توسعه فرهنگ درختکاری و احیای دوباره طبیعت کاشته شد.

به گزارش ایمنا، غار باستانی کرفتو یکی از بزرگ‌ترین بناهای تاریخی دست‌کند و از طولانی‌ترین غارهای ایران محسوب می‌شود که از نظر معماری بسیار مهم و حائز اهمیت است. قلعه زیویه نیز یکی از قلعه‌های تاریخی و منحصربه‌فرد بوده که دارای قدمتی مربوط به دوره‌های ماد و مانا است.

کد خبر 736673

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.